ترندهای روز

امدادرسانی هلال احمر به ۴۸۶ تن و ادامه عملیات امدادی در مناطق سیل‌زده مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بابک محمودی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی ورود سامانه بارشی و وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق غربی و شمالی استان خراسان رضوی، نیروهای عملیاتی هلال احمر در آماده باش بودند و از ۴۸ ساعت گذشته ۴۸۶ نفر در شهرستان های این استان مجروح شده اند. امداد رسانی کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۹۴ باب منزل مسکونی تخلیه شد، گفت: آبگیری ۵۰ منزل روستای بیس آباد خواف، ۹ منزل در روستای بوژمهران نیشابور، ۱۰ منزل در روستای یکه باغ درگز، ۲۰ منزل در روستاها انجام شد. فرده و حسن آباد. و پنج خانه در شهر بینالود ساخته شده است. همچنین عملیات تخلیه آب زیر پل نغلاب مشهد با حضور ۷ اکیپ از جمعیت هلال احمر و آتش نشانی در حال انجام است.

محمودی با بیان اینکه به ۸ نفر از سیل زدگان اسکان اضطراری داده شد، گفت: ماموران هلال احمر ۶ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و ۲۰ دستگاه موتورپمپ و لجن کش به همراه یک فروند قایق جیمنی مستقر شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از ادامه امدادرسانی در برخی مناطق سیل زده خراسان رضوی خبر داد و گفت: جستجو برای یافتن مفقودین احتمالی نیز ادامه دارد.

به گفته محمودی، تعداد ۳۷ تیم عملیاتی متشکل از ۱۱۹ امدادگر با ظرفیت لجستیکی ۲۲ خودروی کمکی، از خودروی ارتباطی برای ارسال سریع اطلاعات مناطق سیل زده به سازمان امداد و نجات استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا