بانک و بیمه

امروز، آغاز دومین عرضه شمش طلا در مرکز مبادله

به گزارش ایران تحلیل، زمان حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ می باشد، متقاضی می تواند تا روز سه شنبه ۳ ساعت ۱۶ اقدام به خرید نماید. بهمن ۱۴۰۲ برای پرداخت مبلغ ضمانت نامه. لازم به ذکر است مبلغ سپرده باید به بانک ملی ایران شعبه بانک کارگشای مرکز و به شماره حساب مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران واریز شود.

در دومین جلسه حراج شمش طلا، سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران بالسنی گفت: دومین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادلات طلا و ارز ایران در روز چهارشنبه ۱۳ فروردین ماه بهمن انجام شود. این حراج نیز مانند حراج قبلی به صورت حضوری در اتاق معاملات طلای مرکز مبادلات انجام می شود.

بالسینی گفت: تامین کنندگان بخش خصوصی که صادرکننده هستند، برای انجام تعهدات ارزی شمش طلا وارد کردند. آنها مراحل استقرار در مرکز مبادلات را به پایان رسانده و آماده اعزام هستند و متقاضیان همان سه گروه قبلی هستند.

وی افزود: متقاضیان توجه داشته باشند که تحویل به صورت عمده یعنی یک کیلوگرم و حداکثر مقدار خرید ۳ کیلوگرم می باشد ضمن اینکه متقاضیان باید تا سه شنبه ۳ مهلت داشته باشند. بهمن مبلغ ضمانت را واریز کنید. مبلغ ضمانت نامه هر قطعه شمش طلای استاندارد ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) می باشد. در حراج قبلی با این مسئله مواجه بودیم بر اساس آنچه به عنوان مقررات مطرح شده بود که حتما باید تا ساعت ۱۶ روز قبل از معامله این مبلغ واریز شود، اما اتفاق نیفتاده بود طبیعتا کسانی که فرآیند اداری را تطبق مقرارت اعلامی انجام ندهند امکان پذیرش آن‌ها وجود ندارد.

این مسئول گفت: یکی از مشکلاتی که در مزایده قبلی با آن مواجه بودیم این بود که خریداران توجه کنند که مبلغ ضمانت نامه از حساب خود شخص به حساب معلق مرکز مبادلات واریز شود. هیچ فرضی وجود ندارد.

شایان ذکر است، در اولین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، ۱۰ کیلو شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا