کشاورزی

امسال محصول برنج قیمت‌گذاری دولتی نمی‌شود

علیرضا مهاجر تصریح کرد: از آنجایی که برنج یکی از محصولات کشاورزی است، خرید این محصول به جز در موارد خاص ممنوع است. ب- در صورت عدم وجود خریدار برای این محصول، ضمانت دولت است، بنابراین نیازی به تعیین قیمت در سال جاری نیست.

وی ادامه داد: با خرید تضمینی قیمت ها به حداقل می رسد و قیمت گذاری برنج از ارزش این محصول در بازار می کاهد و این به ضرر کشاورز تمام می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: قیمت محصول کشاورزی زمانی تعیین می شود که خرید تضمینی در دستور کار باشد اما خرید محصول برنج از کشاورز تضمینی نیست.

وی ادامه داد: سیاست ما حمایت از تولیدکنندگان داخلی است و برای تحقق این هدف باید تخصیص ارز ترجیحی برای واردات برنج لغو شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد محصولات تولیدی در بخش کشاورزی بهتر از نمونه های خارجی است، ادامه داد: اما واردات این محصولات با ارز ترجیحی که نصف قیمت داخلی است، پایین است. هزینه تولید کننده

وی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم خرید گندم کشور ۴.۵ میلیون تن، پارسال ۱۰.۵ میلیون تن بود و امسال کشور در تولید گندم به خودکفایی رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت سیزدهم تولید برنج کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود، افزود: سال گذشته تولید این محصول به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید که امسال این میزان رو به افزایش است. .

برداشت مکانیکی رقم برنج طارم در فصل برداشت جاری با حضور استاندار مازندران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در بابل آغاز شد.

مراسم شکرگزاری برداشت جدید برنج در مازندران با ورود دستگاه کمباین ویژه برنج در زمین سه هکتاری یکی از کشاورزان روستای شریعت کلای بابل برگزار شد.

کشت برنج یکی از عمده ترین فعالیت های کشاورزی مازندران و منبع درآمد مهم کشاورزان استان است. مازندران با تولید بیش از یک میلیون برنج سفید ۴۲ درصد تولید برنج کشور را تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا