اخبار اقتصاد ایران

امضاء توافقنامه حدود ۱۷ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری در بندرانزلی

استاندار گیلان گفت: در راستای قرارداد و تفاهم نامه مهم سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در بنادر کشور، موافقت نامه حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بندر انزلی منعقد شد.

ایران تحلیل اسدالله عباسی اظهار داشت: تفاهم نامه سرمایه گذاری در بندر انزلی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی دریا و بندر در تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به امضای جمعی از مسئولان کشوری و استانداران استان‌های ساحلی رسید.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در کشتیرانی، تعمیر کشتی و بخش مربوط به ذخیره سازی کالاهای اساسی و استراتژیک گندم، غلات و روغن در بندر انزلی باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت موثر و جدی بنادر انزلی، کاسپین، آستارا و چمخاله در این استان گفت: بنادر استان گیلان با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای تحقق توسعه دریامحور گام برمی دارند.

عباسی ادامه داد: حمل و نقل دریایی به دلیل ارزان بودن از مزایای بسیار بالایی برخوردار است و امیدواریم با استقبال بخش خصوصی و ابلاغ سند ارزشمند عمومی دریا شاهد رونق حمل و نقل دریایی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم. سیاست های توسعه محور از سوی مقام معظم رهبری. .

۳۱ قرارداد و تفاهم نامه مهم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در بنادر کشور با حضور مهرداد بذرپاش؛ علی اکبر صفایی وزیر راه و شهرسازی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی کوچی؛ به امضای رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی، اسدالله عباسی، استاندار گیلان و برخی از استانداران استان های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور در تهران رسید.

این ۳۱ بند از قرارداد در ۳ جدول مختلف به امضا رسید و مربوط به بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره)، بوشهر، امیرآباد، شهید بهشتی، انزلی و نوشهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا