اخبار اقتصاد ایران

امضای تفاهم‌نامه سه جانبه برای توسعه فناوری صنعت برق و انرژی

تفاهم نامه سه جانبه شناسایی فرصت ها و اجرای طرح های فناورانه صنعت برق و انرژی بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پژوهشگاه نیرو و صندوق تحقیقات و فناوری صنعت برق و انرژی امضا شد. . شناسایی سه جانبه فرصت ها و اجرای پروژه های فناورانه در صنعت برق و انرژی با هدف معرفی و شناسایی فرصت های فناورانه در […]

تفاهم نامه سه جانبه شناسایی فرصت ها و اجرای طرح های فناورانه صنعت برق و انرژی بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پژوهشگاه نیرو و صندوق تحقیقات و فناوری صنعت برق و انرژی امضا شد. .
شناسایی سه جانبه فرصت ها و اجرای پروژه های فناورانه صنعت برق و انرژی با هدف معرفی و شناسایی فرصت های فناورانه در زمینه توسعه فناوری صنعت برق و انرژی، توسعه و نفوذ فناوری در صنعت برق و انرژی با استفاده از ظرفیت های قانون جهش تولید بین «شقایق حقجوی جوانمرد» به نمایندگی از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مجید امیدپور، رئیس پژوهشگاه نیرو و سپهر برزای.مهر» مدیرعامل صندوق تحقیقات و فناوری صنعت برق و انرژی تغییر کرد.
بر اساس این تفاهم نامه، برنامه ریزی و اجرای طرح های توسعه فناوری و بومی سازی فناوری های نوین و نوظهور از طریق شرکت های صنعتی یا دانش بنیان با محوریت بهره مندی از ظرفیت های قانون جهش تولید دانش بنیان به ویژه اعتبار مالیاتی شرکت های صنعتی. در زمینه‌های بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی، اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه‌ها، برق، انرژی‌های تجدیدپذیر و هدف‌گذاری برای چابک‌سازی اجرای سه تلاش (هزار میلیارد تومان) پروژه‌های تحقیقاتی و فناوری مورد توافق قرار گرفته است.
به گزارش میزان؛ همچنین معرفی و شناسایی فرصت های فناورانه در زمینه توسعه فناوری صنعت برق و انرژی، توسعه و نفوذ فناوری، توسعه آزمایشگاه های مرجع، در صنعت برق و انرژی با استفاده از ظرفیت های قانون جهش تولید دانش بنیان، حمایت از فعالیت های تحقیق و توسعه و تولید محصولات اولویت دار در حوزه صنعت برق و انرژی با هدف افزایش نفوذ دانش و فناوری در این صنعت، ترویج و توسعه بازار محصولات دانش بنیان داخلی و ارتقای ابزارهای موثر برای حمایت از تولیدکنندگان از جمله مواردی است که سایر اهداف ذکر شده در این تفاهم نامه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا