اقتصاد جهان

امضای تفاهم نامه همکاری بین حشد الشعبی عراق و غول ساخت و ساز چین

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از المیادین، نیروهای حشد الشعبی عراق در اولین بیانیه در نوع خود تایید کردند که شرکت دولتی المهندس تفاهم نامه همکاری با China Machinery امضا کرده است. شرکت مهندسی (CMEC) این کار را انجام داد.

حشدالشعبی با صدور این بیانیه پیش بینی کرد که پروژه های مشترکی برای شرکت المهندس تاسیس شده در سال ۲۰۲۲ در زمینه های مختلف از جمله پروژه های عمرانی، مهندسی، بازرگانی، خدماتی و انرژی انجام شود.

گروه المهندس در بسیاری از بخش های اقتصادی فعالیت می کند که این شرکت را از سایر شرکت های دولتی عراق متمایز می کند.

از زمانی که عراق در سال ۲۰۲۱ قراردادی را با دو شرکت چینی برای ساخت ۱۰۰۰ مدرسه در این کشور طی دو سال امضا کرد، روابط بین دو کشور رو به افزایش بوده است.

این قراردادها که با حضور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امضا شد، با پاور چین (که متعهد به ساخت ۶۷۹ مدرسه است) و سینوتک (که ۳۲۱ مدرسه باقیمانده را خواهد ساخت) بود.

بر اساس این گزارش، در حالی که عراق از نظر نفت بسیار غنی است، به دلیل دیکتاتوری و فساد چندین دهه صدام حسین و غارت زمین و منابع آن توسط آمریکا، زیرساخت های ضعیفی دارد.

در فوریه سال گذشته، بانک مرکزی عراق اعلام کرد که برای اولین بار تجارت با چین را مستقیماً به یوان انجام خواهد داد.

رویترز به نقل از مدیر صالح، مشاور اقتصادی دولت عراق گفت: این اولین بار است که تامین مالی واردات عراق از چین به یوآن انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا