اخبار اقتصاد ایران

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر :: ایران تحلیل

با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و فرمانداری و شهرداری قائم شهر، فاز دوم اجرای شبکه فیبر نوری ایرانسل برای منازل و مشاغل در این شهر آغاز شد.

به گزارش ایران تحلیل، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ طی جلسه ای در ساختمان مرکزی ایرانسل با حضور مهندس جواد ملایقره فرماندار قائم شهر، مهندس کاظم علیپور شهردار قائم شهر، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، دکتر احسان اسماعیلی نجار مدیرعامل ایرانسل، عضو هیئت رئیسه شورای شهر قائم شهر جمعی از مدیران منطقه ای و مدیران ارشد ایرانسل قرارداد امضا کردند توسعه زیرساخت های شهر هوشمند در شهر قایم شهر بین ایرانسل و شهرداری این شهر منعقد شد. همچنین در این مراسم فرماندار و شهردار قائم شهر طی تقدیرنامه ای از همکاری ایرانسل در توسعه و تکمیل زیرساخت های جدید ارتباطی و پیوستن به نهضت ملی فیبر نوری منازل و مشاغل در شهرستان قائم شهر از مدیرعامل ایرانسل تقدیر کردند.

ایرانسل با امضای این قرارداد که فاز دوم طرح توسعه فیبر نوری ایرانسل در قائم شهر محسوب می شود، با همکاری شهرداری قائم شهر ۸۲ کیلومتر به شبکه فیبر نوری خود در این شهر اضافه می کند.

در این مراسم مدیرعامل ایرانسل با تاکید بر تسریع در پیشرفت این پروژه گفت: قائم شهر یکی از شهرهای مهم استان مازندران است و توسعه ارتباطات در این شهر هم به دلیل ترافیک برای ما بسیار مهم است. مسافران و به دلیل وجود کارخانه های تولیدی. تلاش ما بر این است که با تخصیص نیروهای متخصص بیشتر و تامین ملزومات در کوتاه ترین زمان این پروژه را هرچه سریعتر به پیش ببریم تا در تکمیل ۴۰ کیلومتر فیبر نوری پروژه قبلی و طی چند ماه آینده مردم در خانه و محل کار خود می توانند از اینترنت پرسرعت فیبر نوری ایرانسل بهره مند شوند. تبدیل شود

در ادامه این مراسم فرماندار قائم شهر گفت: وی علاوه بر تقدیر از شرکت ایرانسل در پروژه فرنوری استان مازندران و شهرستان قائم شهر، از فعالیت های توسعه ارتباطات ایرانسل در قائم شهر به ویژه ارتباطات روستایی در مناطق کم برخوردار تشکر کرد. و همکاری آن برای فراهم کردن زمینه های اجرایی این پروژه ها. در حیطه مسئولیت خود اعلام می داریم.

همچنین شهردار قائم شهر با ابراز خرسندی از توسعه زیرساخت های شهر هوشمند در قائم شهر گفت: شهرداری آمادگی کامل برای مشارکت موثر و فعال در این پروژه را دارد و به عنوان یکی از طرفین قرارداد آمادگی اجرای سریع این پروژه را دارد. تعهدات آن از جمله صدور مجوز حفاری. آهسته. تدریجی

پیش از این و در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت ایرانسل مبتنی بر فیبر نوری توسط رئیس جمهور طی مراسمی افتتاح شد. در این مراسم سرویس اینترنت فیبر نوری که به سرویس «فیبر به منازل و مشاغل (FTTx)» معروف است در قالب «طرح ملی منازل و مشاغل فیبر نوری» و بابل در استان مازندران به بهره برداری رسید. اولین شهر ایرانسل این سرویس را دریافت کرد. همچنین در ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ پوشش اینترنت پرسرعت فیبر نوری ایرانسل برای منازل و مشاغل (FTTx) در شهرستان بابل در استان مازندران با حضور وزیر ارتباطات تکمیل شد.

ایرانسل در مرداد همچنین در سال ۱۴۰۲ مجوز یکپارچه خدمات شبکه و ارتباطات (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد. ایرانسل با دریافت این مجوز رسما به جمع ارائه دهندگان خدمات ارتباط ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی مشمول تاییدیه فوق پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا