فرهنگ و هنر

امکان آزادی تتلو از زندان چقدر است؟ :: ایران تحلیل

وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو گفت: موکلم به برخی از دستورات صادره از سوی دادگاه اعتراض و برخی دیگر را رعایت کرده است.

به گزارش ایران تحلیل، الهام رحیمی فر وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد موکل شما در روزهای آینده با قرار وثیقه از زندان آزاد شود، گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری های ما، جناب محترم قضات قوه قضائیه هنوز با آزادی وی با قرار وثیقه موافقت نکرده اند و یا با تمهیدات دیگری صورت نگرفته است، هرچند تلاش خواهیم کرد تا متهم از این شرایط استفاده کند.

در این زمینه مهر وی نوشت: وکیل تتلو در پاسخ به این سوال که در روزهای اخیر در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر عدم تناسب اندام متهم مطرح شده است، گفت: این موضوع صحت ندارد.

رحیمی فر گفت: در همین راستا امروز یکی از همکاران ما به عیادت ایشان رفت و مشاهده کرد که حال آقای مقصودلو خوب است و مشکل جسمی ندارد. و از هموطنان خواهشمندیم به این شایعات توجه نکنند و فقط اخبار منتشر شده از سوی وکلا و قوه قضائیه را تایید می کنیم.

وکیل مقصودلو در پاسخ به این سئوال که در جریان رسیدگی به پرونده بسیاری از متهمان، وکیل دادگستری شاهد باج گیری خبری از سوی خانواده های متهمان بوده است اما در این مورد چنین رفتاری مشاهده نشده است و دلیل این امر چه بوده است. وی گفت: علیرغم فشارها مدیریت و همکاری خوبی در این پرونده از سوی خانواده به ویژه مادر محترم ایشان انجام شد و با وکلای متهم همکاری کامل داشتند و بر خود لازم می دانم از صبر و همکاری مادرانه آنان کمال تشکر را داشته باشم. .

وکیل تتلو گفت: اینگونه پرونده ها باید با مدیریت صحیح همراه باشد زیرا جزئی از کار مدیریت صحیح پرونده است. نکاتی را به مادرش گفتم و او با وجود فشارهایی که روی او بود، صبر مادرانه داشت

وی افزود: به عنوان وکیل متهم از انجام مصاحبه تا زمان ابلاغ دستگاه قضایی خودداری کردم. دلیل این امر این بود که معتقدم گمانه زنی های رسانه ای گاهی در رسیدگی به پرونده ها مشکل ایجاد می کند در حالی که در فضای آرام می توان تصمیمات بهتری گرفت.

رحیمی فر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اعتراض یا عدم اعتراض به حکم، گفت: ایشان حق اعتراض و حق تمکین را داشتند و در این مورد از هر دو حق استفاده کردند.

وی ادامه داد: متهم در خصوص برخی از آرا به رأی صادره از سوی دادگاه تمکین و به دستگاه قضایی اعتماد کرده و تسلیم رأی شده است.

وکیل تتلو گفت: البته تصمیم گرفتیم به برخی از آرایی که قضات اشد مجازات در نظر گرفته بودند اعتراض کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا