فناوری

امکان اتصال مستقیم گوشی های معمولی به اینترنت ماهواره‌ ای میسر شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

گجت نیوز: سرانجام رویای اتصال گوشی های هوشمند معمولی به اینترنت ماهواره ای بدون نیاز به هیچ سخت افزار اضافی ممکن شد و اکنون ایلان ماسک این فناوری انقلابی را با موفقیت آزمایش کرده است.

ایلان ماسک، رهبر شرکت‌های بزرگی مانند اسپیس ایکس و تسلا، علاقه زیادی به پیشرفت فناوری به‌ویژه در زمینه اینترنت ماهواره‌ای دارد و در چند سال گذشته ماهواره‌هایی را با ماموریت‌های استارلینک به جو فرستاده است. رویای دیرینه اش وی به تازگی از اینترنت ماهواره ای نیز رونمایی کرده است که برای استفاده از این اینترنت به تجهیزات نسبتاً گران قیمتی نیاز است، اما طبق اخباری که منتشر کرده، در نهایت امکان اتصال مستقیم گوشی های معمولی به اینترنت ماهواره ای وجود دارد. در قسمت اخبار فناوری سایت گجت نیوز به این موضوع می پردازیم.

صفحه رسمی شرکت اسپیس ایکس در شبکه اجتماعی X با انتشار پستی از دستاورد مهمی رونمایی کرد. بر اساس مطلب منتشر شده، این خبر با استفاده از اینترنت ماهواره های استارلینک ارسال شده و از آزمایش موفقیت آمیز قابلیت اتصال مستقیم به سلول (اینترنت ماهواره ای بدون تجهیزات جانبی) خبر می دهد.

ایلان ماسک با بازنشر این پست اشاره می کند که این پیام از یک گوشی معمولی و با استفاده از اینترنت ماهواره ای بدون هیچ گونه ابزار جانبی ارسال شده است و همچنین به کاربر پسند بودن این فناوری اشاره می کند. زیرا برای اتصال به این اینترنت ماهواره ای نیاز به تغییر خاصی در گوشی نیست. این فناوری تلفن‌های همراه را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به ایستگاه‌های پایه زمینی قدیمی به یکدیگر متصل شوند.

ایلان ماسک در تلاش است تا فناوری های دیگر را توسعه دهد و همچنین به فناوری های جدید دست یابد. اینترنت ماهواره ای نیز یکی از فناوری هایی است که ایلان ماسک اولین گام ها را برای توسعه آن برمی دارد. داستان این سرویس اینترنتی قطعا به اینجا ختم نمی شود و یکی از امیدوارکننده ترین فناوری ها همین اینترنت ماهواره ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا