اخبار اقتصاد ایران

امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد | ۵۰ درصد کسری منابع داریم

در حالی که ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به شورای اسلامی حکایت از افزایش ۱۵ درصدی منابع هدفمندی یارانه ها دارد، این سوال مطرح است که آیا یارانه ها در سال جاری افزایش می یابد؟

افق میهن، در حالی که ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به شورای اسلامی حکایت از افزایش ۱۵ درصدی منابع هدفمندی یارانه ها دارد، این سوال در ذهن یارانه بگیران ایجاد شده است که آیا میزان یارانه دریافتی خانوارهای ایرانی نیز به همین میزان افزایش می یابد. یا نه

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: بر اساس قانون بودجه میزان یارانه ای که سازمان هدفمندی یارانه ها براساس دهک های اول تا سوم پرداخت می کند برای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است. به ازای هر نفر به حساب سرپرستان. خانوار واریز می شود.

وی افزود: برنامه ای برای افزایش این میزان یارانه وجود ندارد و بر اساس رقم مشخص شده در جدول ۱۴ قانون بودجه سازمان هدفمندسازی یارانه ها، بر همین اساس تا پایان سال ۱۴۰۳ یارانه با اینها پرداخت می شود. مبالغی که به شما ارائه کردم

همچنین حسینی خاطرنشان کرد: از نیمه اول سال ۱۴۰۳ تاکنون ۱۰۰ درصد منابعی که باید در ۶ ماهه اول سال محقق می شد، تقریباً ۵۳.۵۲ درصد آن محقق شده و اکنون ۵۰ درصد کسری داریم. منابع، بنابراین امکان افزایش یارانه ها وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا