بانک و بیمه

امکان صدور گواهی الکترونیک بانکی فراهم شد

به گزارش افق میهن، محمدرضا مانی روزی در یک برنامه تلویزیونی درباره فراهم شدن شرایط صدور گواهی الکترونیکی بانکی از ۲۹ اسفند ماه صحبت کرد. آبان وی در ماه جاری اعلام کرد: در حال حاضر تسهیلات صدور دسته چک الکترونیکی در ۱۶ بانک کشور به طور کامل ارائه می شود که از مجموع ۳۶ هزار فقره چک صادره روزانه در سامانه صیاد، بیش از بیش از ۱۶ بانک در کشور ارائه می شود ۴۰۰۰ فقره صادر می شود و امکان نقد این چک ها در سامانه های بین بانکی مانند چکاک وجود دارد.

وی افزود: بی شک با فعال سازی توانایی اشخاص حقوقی برای اخذ دسته چک الکترونیکی در ماه های آینده تاثیر بسزایی در این حوزه خواهیم داشت و از دستگاه های اجرایی از جمله سازمان امور مالیاتی نیز کمک گرفته ایم. دریافت وجوه از بخش دولتی اقتصاد به منظور ایجاد شرایطی است تا با دریافت برگه چک الکترونیکی، امکان پذیرش این نوع چک افزایش یابد.

مدیر کل نظام های پرداخت بانک مرکزی خاطرنشان کرد: محدودیت قانونی برای اجرای فرآیند ارائه دسته چک الکترونیکی به اشخاص حقوقی وجود داشت. از آنجایی که مردم برای صدور چک الکترونیکی نیاز به امضای الکترونیکی دارند، با حمایت شورای اسلامی و حمایت وزارت حراست و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، زیرساخت های صدور گواهی الکترونیکی بانک از ۲۹ اسفندماه ایجاد شده است. آبان ما در بانک مرکزی و شبکه بانکی فعالیت می کنیم و همچنین توانایی ارائه گواهی امضای الکترونیکی برای مشتریان حقوقی در شبکه بانکی را داریم و البته در این شرایط می توان با اختیارات کامل از دسته چک الکترونیکی استفاده کرد و نهادهای حمایتی قانونی مناسب در آن قرار گیرند.

مانی یکتا در خاتمه افزود: با لغو فیزیکی چک ها به رفع حداقل کاستی ها در اجرای قانون کمک می کنیم و طبق قانون برنامه هفتم تا دو سال آینده فرصت وجود دارد و چک های فیزیکی را به طور کامل حذف و چک های الکترونیکی را جایگزین آن کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا