بانک و بیمه

امکان عودت ارز اربعین| ۹۷ درصد ارز اربعین به صورت برخط عرضه شد

به گزارش افق میهن به نقل از بانک مرکزی، کامیار چگانی، کارشناس نظارت بر بازار ارز بانک مرکزی با اشاره به اینکه از آغاز فروش ارز اربعین امسال تا امروز (پنجشنبه یکم شهریور ماه) بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از شبکه بانکی ارز استفاده کرده اند، اربعین گفت: با توجه به توسعه زیرساخت های لازم، حدود ۹۷ درصد از این ارزها به صورت آنلاین و از طریق سامانه های معرفی شده از سوی بانک های عامل در سال جاری تهیه شد.

کامیار چگانی با بیان اینکه در اربعین حسینی سال گذشته حدود یک میلیون نفر ارز دریافت کردند، اظهار کرد: امسال ۵۰ درصد افزایش ارز از طریق شبکه بانکی را به ثبت رساندیم، همچنین در سال گذشته نیمی از زائران اقدام به خرید ارز کردند ارز آنلاین، امسال این رقم ۹۷٪ است.

وی در ادامه تاکید کرد: در استان های منتهی به مبادی کشور تا مقصد عراق، بانک های عملیاتی موظفند در روزهای آتی نسبت به نگهبانی از شعب و تامین ارز مورد نیاز زائران اقدام کنند.

کارشناس اداره نظارت بر بازار ارز بانک مرکزی با بیان اینکه عرضه ارز اربعین به زائران تا یک روز مانده به اربعین حسینی ادامه دارد، گفت: بعد از اربعین حسینی از پنجم تا بیست و یکم شهریور در این ماه به زائران امکان بازگشت ارز داده شد. در صورت بازگشت زائران از سفر زیارتی و تمایل به انجام آن، می توانند ارز باقی مانده خود را در همان بانکی که آن را خریداری کرده اند، به نرخ روز مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران بفروشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا