اخبار اقتصاد ایران

امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت فراهم شد | پنج بانک به شبکه پیوستند

بر اساس اعلام معاون فناوری های نوین بانک مرکزی، امکان پرداخت وجه از طریق تلفن همراه به جای استفاده از کارت (NFC) در کشور اجرایی شده و در حال حاضر پنج بانک به این شبکه ملحق شده اند.

ایران تحلیل، مهران محرمیان از عملیاتی شدن قابلیت NFC یا ارتباط نزدیک با استفاده از تلفن همراه توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات بانک مرکزی در سال جاری تکمیل پرداخت های مبتنی بر NFC است. پروژه ای که در سال ۱۳۹۸ تحت عنوان پروژه کهربا رونمایی شد و برای ارائه آن به مردم نیاز به همکاری بانک ها بود.

محرمیان افزود: در حال حاضر کارت پنج بانک به طرح آمبر متصل است و سایر بانک ها نیز در حال پیوستن به این طرح هستند و مشتریان شبکه بانکی می توانند بدون استفاده از رمز عبور از تلفن همراه خود استفاده کرده و به کارتخوان نزدیک کنند. ، با استفاده آسان تر. و پرداخت های خود را با امنیت بیشتری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و حذف فیزیکی کارت های بانکی، آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت بانکی افراد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، NFC (ارتباطات میدان نزدیک) یک ارتباط کوتاه برد است که به گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و غیره اجازه می‌دهد به راحتی داده‌ها را با سایر دستگاه‌های دارای NFC به اشتراک بگذارند.

در این صورت ارتباط بین کارت یا دستگاه مجهز به NFC (مثلا تلفن همراه) با NFC ریدر برقرار می شود. دستگاه‌های خواننده NFC معمولاً برای تبادل داده‌های رادیویی با استفاده از اتصال میدان نزدیک با کارت یا تلفن طراحی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا