ترندهای روز

امیدی تازه برای مقابله با پیری؛ محققان با یک دارو عمر موش‌ها را تا ٢۵ درصد افزایش دادند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یک تیم بین المللی از دانشمندان سنگاپور، بریتانیا و استرالیا توانسته اند با داروی جدید طول عمر موش های آزمایشگاهی را نزدیک به ۲۵ درصد افزایش دهند و امیدوارند در نهایت سرعت پیری در انسان را کاهش دهند.

به گزارش فایننشال تایمز، در این روش، دانشمندان به موش های میانسال یک آنتی بادی تزریق کردند که عملکرد نوعی پروتئین به نام اینترلوکین-۱۱ را مسدود می کند. این پروتئین باعث التهاب می شود و با روند پیری در سلول های انسان مرتبط است.

در ابتدای آزمایش، موش ها حدود ۱۷ ماه سن داشتند که تقریباً معادل ۵۵ سال برای انسان است. دانشمندان هر سه هفته یک بار به گروهی از موش ها آنتی بادی تزریق کردند و هیچ درمانی برای گروه دیگری از موش ها در نظر نگرفتند.

افزایش عمر و سلامت بهتر موش ها

آنها دریافتند که موش های تحت درمان با آنتی بادی حدود ۲۵ درصد بیشتر از گروه کنترل عمر کردند.

همچنین، این موش ها در دوران پیری از سلامت بهتری برخوردار بودند. به عنوان مثال، آنها لاغرتر و قوی تر از موش های درمان نشده بودند و کبد و متابولیسم آنها نیز بهتر عمل می کرد. علاوه بر این، تنها ۱۶ درصد از موش های تحت درمان به سرطان مبتلا شدند، در حالی که این رقم برای گروه دیگر ۶۱ درصد بود.

یافته های دانشمندان که در مجله Nature منتشر شده است، نشان می دهد که هدف قرار دادن اینترلوکین-۱۱ می تواند منجر به رویکردی امیدوارکننده برای مبارزه با اثرات منفی پیری در انسان شود.

با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این نوع درمان می تواند اثرات مشابهی در انسان داشته باشد، مورد نیاز است. دانشمندان ابتدا باید مشخص کنند که چرا مسدود کردن عملکرد پروتئین IL-11 باعث افزایش طول عمر موش ها می شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا