بانک و بیمه

امید به تحول آفرینی اقتصاد، عامل ارزانی طلا و ارز!| سکه به کانال 59 میلیون آمد

گروه بازار، بانک و بیمه: از آنجایی که با تغییر دولت‌ها و اعلام برخی سیاست‌ها و وعده‌های امیدوارکننده از سوی روسای جمهور، بازارها دائما در حال تغییر هستند، قیمت ارز و طلا در بازار تاکنون نه تنها افزایش نیافته بلکه با انتخاب رئیس‌جمهور جدید حتی افزایش هم داشته است. روند نزولی رئیس جمهور این مشکل تا حد زیادی ناشی از فضای ایجاد شده ناشی از نوید تحول اقتصاد کشور در آینده و شاید کاهش موقت انتظارات تورمی است، اما در این بین تثبیت بازار از طریق اعمال سیاست های پولی ایفای نقش می کند اهمیت تعیین شده توسط بانک مرکزی اغراق نشده و نخواهد شد، زیرا این بانک بازار طلا و ارز را به گونه ای ساماندهی و مدیریت کرده است که مدت هاست تقاضای کاذب بالایی در این بازارها وجود نداشته است. سال های گذشته

این مشکلی است که در سال های اخیر گاهی شاهد صف های طولانی برای دریافت پول نقد و گاهی سکه بوده ایم. ورود گسترده مردم به این بازارها برای تبدیل سرمایه خود به کالاهای با ارزش مانند طلا و ارز، بازار را دچار بحران کرد و قیمت ها به طور غیرمنطقی افزایش یافت. همانطور که اکنون مشاهده می کنید حدود دو سال است که چنین اتفاقاتی در این بازارها کمتر شده است، تقاضا برای عرضه این کالاها کاهش یافته و خوشبختانه قیمت ها نه افزایش بلکه خوشبختانه کاهش یافته است.

کاهش قیمت سکه و طلا با وجود افزایش نرخ ارز بین المللی تحت تاثیر عوامل متعددی بود. مشخص نیست که قیمت ها در این بازار در هفته های آینده چگونه رشد خواهد کرد، زیرا بسیاری انتظار دارند ایران بین المللی تر شود و روابط خود را در دولت تقویت کند. با دنیای جدید و اجرای سیاست های اقتصادی، تحولی در اقتصاد ایجاد می شود

کاهش قیمت سکه و طلا با وجود افزایش نرخ ارز جهانی

کاهش قیمت سکه و طلا با وجود افزایش نرخ ارز بین المللی تحت تاثیر عوامل متعددی بود. معلوم نیست در هفته‌ها یا ماه‌های آینده چه اتفاقی برای قیمت‌ها می‌افتد، زیرا بسیاری معتقدند با ارتباطات بین‌المللی، ایران در دولت جدید با دنیا تقویت می‌شود و عملی شدن وعده‌های رئیس‌جمهور منتخب، سیاست‌های اقتصادی وجود خواهد داشت. تغییر در اقتصاد یا نه

البته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار هم اکنون ۳ میلیون و ۳۶۲ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز قیمت دارد. ۳۶ میلیون ۹۰۰۰۰۰ تومان. در حالی که نرخ سکه قبل از انتخابات به ۴۳ میلیون تومان رسیده بود. همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی ۲۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.
هر مثقال طلا در بازار داخلی ۱۴ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان ارزش گذاری شده است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۳۶۲ دلار است. کاهش قیمت ها در بازار داخلی به دلیل کاهش نرخ ارز و کاهش انتظارات تورمی و همچنین کمبود تقاضا پس از محرم است.

با انتخاب رئیس جمهور جدید، قیمت طلا و سکه کاهش یافت، البته این افت قیمت ممکن است مدت زیادی طول نکشد، زیرا چنین اتفاقی البته ناشی از جو روانی ایجاد شده در بازار است، زیرا البته بازار طلا دارای مدیریت ویژه، نوسانات قیمت مشکلی ایجاد نمی کند

افت قیمت در بازار سکه و طلا

عبادالله محمد ولی عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرگزاری “بازار” وی در خصوص دلایل کاهش قیمت در بازار طلا پس از انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، گفت: از آنجایی که مدتی بود قیمت ها در بازار طلا روند عادی و با نوسانات جزئی را طی می کرد، اما در هفته گذشته و به نفع انتخابات، قیمت سکه و طلا به گونه‌ای بود که در تمام بهار آزادی هر قطعه سکه به بیش از ۴۳ میلیون تومان رسید، اما با انتخاب رئیس‌جمهور جدید، نرخ‌ها در همان ابتدای بهار آزادی شکسته شد. روز افت قیمت در دو سه روز اخیر ادامه داشته است زیرا قیمت سکه تمام بهار طرح جدید هم اکنون به ۳۹ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه معمولا انتشار اخبار مثبت یا منفی خیلی سریع روی قیمت ها تاثیر می گذارد، تصریح کرد: خدای نکرده اقتصاد یک کشور به دلیل انتشار برخی اخبار بالا و پایین شود، زیرا این مشکل به آن منجر می شود. تغییر قیمت در بازار چندان همیشگی نیست، زیرا چنین اتفاقی ناشی از جو روانی ایجاد شده در بازار است. از آنجایی که بازار طلا دارای مدیریت خاصی است، نوسانات قیمت ها البته مشکلی ندارد.

به اصطلاح کاهش قیمت در بازار طلا و سکه متاثر از فضای انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید با دیدگاه ها و نگاه های متفاوت به رونق اقتصادی است که رئیس جمهور منتخب مد نظر دارد. البته در ماه محرم هر سال در این ماه خریدار زیادی در بازار وجود ندارد

نوسانات قیمت به دلیل جو روانی حاکم بر بازار است

یکی از اعضای اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: کاهش قیمت ها در بازار به اصطلاح طلا و سکه متاثر از فضای انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت جدید با دیدگاه های متفاوت و رونق اقتصادی است که رئیس جمهور منتخب. در ذهن دارد. البته هر ساله در ماه محرم و شهادت سرور و سالارشهیدان خریدار زیادی در بازار وجود ندارد. بنابراین باید منتظر ماند و دید بازار پس از محرم و صفر چگونه خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این، امیدها و باورها در جامعه وجود دارد که با تشکیل دولت جدید، تغییراتی در وضعیت اقتصادی کشور رخ دهد و تغییراتی در ساختار تصمیم گیری و برنامه ریزی ایران با جهان بهبود یابد. این امر به کاهش انتظارات تورمی از افزایش قیمت کمک می کند و خریداران طلا، سکه و ارز کمتر به بازار مراجعه می کنند تا وجوه خود را به این کالاها تبدیل کنند. به عنوان مثال، با وجود کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت ها در بازار طلا همچنان در حال کاهش است، در حالی که قیمت طلا و سکه نیز در داخل با افزایش و کاهش قیمت جهانی طلا تغییر می کند.

محمدولی با اشاره به مدیریت بازار ارز و طلا در کشور که سیاست خوب بانک مرکزی برای ساماندهی این بازارها را دنبال کرد، افزود: از آنجایی که بانک مرکزی متولی بازار ارز و طلا و این بانک است. الزامات را برآورده می کند در چنین شرایطی نقش مدیریت صحیح بانک مرکزی در ساماندهی بازار و ثبات آن را نباید نادیده گرفت چرا که بانک مرکزی با دید باز و کارشناسانه به بازار می نگرد.
بر اساس این گزارش، هم اکنون قیمت ها در بازار ارز و طلا در بازار روند نزولی دارد و مردم به روزهای خوب و ثبات قیمت امیدوارند. در حال حاضر مشخص نیست که روند تغییرات مطابق با سیاست های دولت در بخش های مختلف اقتصادی و بین المللی چگونه خواهد بود و تغییرات نرخ ارز بین المللی چه تاثیری بر قیمت سکه و طلا خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا