بانک و بیمه

انتشار اطلاعات مالی و بانکی افراد بدون دستور قضایی، ‌جرم است

به گزارش ایران تحلیل، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی عصر روز پنجشنبه و به محض اطلاع از درز غیرقانونی اطلاعات مالی موسسه مذکور، تشکیل جلسه فوری با حضور معاونین و مدیران مربوطه داد. وی ضمن ابلاغ و تاکید به مدیران موسسه مذکور که حفاظت و امنیت سپرده‌ها و تراکنش‌های بانکی افراد و موسسات از وظایف اصلی بانک‌های عامل است، به معاونت‌های فناوری‌های نوین، حقوقی و رئیس‌جمهور دستور داد. مركز حراست بانك مركزي نسبت به بررسي دقيق جنبه هاي فني دسترسي و انتشار غيرقانوني اطلاعات مالي اين مؤسسه اقدام و در اسرع وقت گزارش كاملي را در اين خصوص و افراد ذيربط تهيه و ارائه خواهد كرد.

فرزین همچنین تاکید کرد: دسترسی غیرقانونی به تراکنش‌های مالی و بانکی و اطلاعات افراد و موسسات بدون حکم قضایی و انتشار آن در فضای مجازی، جرم محسوب می‌شود. بر این اساس، مدیران و مسئولان ذیربط باید سریعاً در خصوص سناریوهای مختلف و فنی این اقدام غیرقانونی توسط مؤسسه مورد نظر، افراد متخلف صادرکننده و حساب‌های این مؤسسه نزد بانک‌های عامل رسیدگی و اقدامات و بررسی‌های لازم را انجام دهند. نتایج .

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: با متخلفان از این اقدام غیرقانونی بدون توجه به موقعیت و جایگاه، برابر مقررات قانون برخورد قاطع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا