فناوری

انتظارها برای معرفی اولین گوشی مبتنی بر هوش مصنوعی اپل؛ از آیفون ۱۶ چه می‌دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: در حالی که تنها چند روز با رویداد بزرگ معرفی محصولات اپل در ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور)، کارشناسان می گویند این شرکت قرار است از آیفون ۱۶ خود با ویژگی های منحصر به فرد رونمایی کند.

انتظار می‌رود هوش مصنوعی داخلی یکی از ویژگی‌های کلیدی جدیدترین آیفون در این رویداد باشد که در سالن استیو جابز اپل پارک در سانفرانسیسکو “زمان درخشش” نامیده می‌شود.

اگرچه کاربران آیفون ۱۵ پرو مکس احتمالا حداقل به برخی از ویژگی های هوش مصنوعی دسترسی خواهند داشت، اما گفته می شود که آیفون ۱۶ اولین دستگاهی است که کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است.

هوش مصنوعی سالهاست که در برخی از ویژگی های آیفون مانند Live Text و عملکرد تصحیح خودکار متن ادغام شده است. اما هوش مصنوعی مولد پیشرفته می تواند آیفون جدید را به اولین آیفونی تبدیل کند که به طور خاص با در نظر گرفتن برخی از این ویژگی ها، مانند افزایش تعامل و شخصی سازی ساخته شده است.

در ماه ژوئن، اپل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در سراسر جهان، تعداد زیادی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای آیفون اعلام کرد و گفت که از مشارکت با OpenAI خالق ChatGPT بهره خواهد برد.

در این رویداد، این شرکت از اولین دسته از ابزارهای مجهز به “هوش اپل” رونمایی کرد. ابزارهایی مانند Genmoji شخصی (یک ایموجی تولید شده توسط هوش مصنوعی اپل) تا دستیار صوتی بسیار باهوش‌تر Siri که می‌تواند به سؤالات مربوط به برنامه، ایمیل شما و زمان پرواز یکی از عزیزان پاسخ دهد.

در عین حال، کارشناسان می گویند که ویژگی های جدید هوش مصنوعی هنوز در حال تکامل هستند و چند سالی با بهره وری بالا فاصله دارند. به همین دلیل ممکن است آیفون ۱۶ نتواند به طور کامل انتظارات را در این زمینه برآورده کند.

این ترکیب برنده می تواند مسیر آینده آیفون را تغییر دهد. این در حالی است که فروش آیفون در چین به دلیل شرایط نامشخص اقتصادی و افزایش رقابت کاهش یافته است.

در همین حال، یکی از بزرگترین سوالات در مورد آیفون ۱۶ این است که قیمت آن چقدر است. علاقه مندان اپل سال ها است که خواستار قیمت های پایین تر برای مدل های تلفن هستند، در حالی که سرمایه گذاران حداکثر سود را ترجیح می دهند.

کارشناسان افزایش قیمت زیادی را برای آیفون ۱۶ پیش‌بینی نمی‌کنند، اما می‌گویند گنجاندن قابلیت‌های هوش مصنوعی «به طور بالقوه می‌تواند قیمت‌ها را در سراسر جهان افزایش دهد».

گوشی جدید اپل در شرایطی عرضه می شود که رقبای این شرکت مانند سامسونگ وارد فضای هوش مصنوعی مولد شده و در ماه های اخیر از محصولات جدید خود در این زمینه رونمایی کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا