اخبار اقتصاد ایران

انتظار سهام عدالتی ها به پایان رسید

پرداخت سود سهام عدالت به بازماندگان با وجود تاکیدات قانونی بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ همچنان پس از گذشت سه سال بلاتکلیف و سردرگم است و بازماندگان منتظر ثبت آن هستند.

تخصیص سهام عدالت به بازماندگان که مطالبه بسیاری از مردم است و در این خصوص آقای عابدی گفت: من راننده تاکسی هستم و از دهک ۳ هستم اما سهام عدالت ندارم در حالی که بسیاری از شهروندان با شرایط بهتر دارای سهام است.

خانم قاسمی در ادامه گفت: من و همسرم هر دو کارگر محسوب می شویم، فرزندی با بیماری خاص داریم، اما سهام عدالت نداریم، منتظریم تا این سهام به ما اختصاص یابد.

خانم ولی زاده همچنین گفت: ما عضو یکی از نهادهای حمایتی و سرپرست خانوار هستیم، اما نه من و نه فرزندانم سهام عدالت نداریم، در حالی که اگر این سهام به ما تخصیص داده شد، تقاضای اعطای سهام عدالت به ما را داشته باشید. بازماندگان

بازماندگان سود سهام عدالت

باقیمانده سهام عدالت که شناسایی آنها به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۴۰۲ انجام شده است. خاندوزی در این خصوص به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مشمولان جدید سهم عدالت شناسایی و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تایید شدند.

اما چرا در سال ۱۴۰۲ برخلاف الزامات قانونی بودجه اعطای سهام عدالت به بازماندگان اجرا نشد؟ در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در رابطه با این موضوع عنوان کرد: با توجه به اینکه اختلافات حقوقی در خصوص مبنای حقوقی سبد سهام وجود داشت که باید به غیر واگذار شود. -اعضا مقرر شد ابتدا موانع قانونی رفع شود و پس از آن سبد سهام برای افراد غیرعضو تصویب شود.

انتظارات بازماندگان سهام عدالت که اخیرا هام موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه میز اقتصاد رسانه ملی عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما عدم تمایل مدیران به واگذاری است. سهام دولت در کشور است و با تاخیر سهام بازماندگان مواجه شده‌اند.» ; متأسفانه شرکت سهام عدالت یک سخنگوی واحد ندارد و هر روز با موضوع جدیدی در زمینه پرداخت سهام عدالت به بازماندگان مواجه هستیم.

مجلس به اعطای سود سهام عدالت به بازماندگان ادامه می دهد

وی افزود: امیدواریم با استقرار دولت و مجلس جدید مشکل پرونده بازماندگان سهام عدالت برطرف شود. امروزه دولت ها با چالش واگذاری اموال مواجه هستند. انتظار ما از دولت جدید این است که تصویب سهام عدالت نهایی شود و مصوبات آن را در مجلس اجرا کنیم.

در ادامه جعفر قادری یکی دیگر از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: اعطای سهام عدالت به بازماندگان یکی از وظایفی است که انشالله دولت بتواند این موضوع را اجرایی کند و ما هستیم و خواهیم بود. به پیگیری این موضوع در مجلس ادامه دهید.»

به گفته مهدی حاجی وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در رسانه ملی، سهام عدالت در سال ۱۳۸۳ در ۶ دهک و ۱۸ گروه که حدود ۵۰ میلیون نفر را شامل می شود، توزیع شد.

لازم به ذکر است در حال حاضر ثبت نام سهام عدالت انجام نمی شود و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند. در پایان باید منتظر ماند و دید که آیا اعطای سهام عدالت به بازماندگان به ایستگاه نهایی می رسد یا خیر. باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتقال سود سهام متوفی به ورثه

مهدی حاجیوند، دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: در خصوص واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث، براساس تصمیمات اتخاذ شده در سال گذشته، انحصار سهام عدالت در اختیار وراث قرار گرفت. ارث اصل و سود سهام عدالت متوفی برقرار شد.

این مسئول افزود: بر این اساس یکی از وراث که سجامی است با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از بانک ها و شعب کارگزاری منتخب مراجعه و مراحل لازم را طی کند.

حاجیوند درباره مدارک مورد نیاز نیز اظهار داشت: عکس کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا عکس برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث تعیین شده. در گواهی انحصار وراثت اصل یا عکس برابر با اصل گواهی حصر متوفی و ​​در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در سند انحصار وراثت نیز قید شده است ارائه اصل یا کپی اصل وصیت نامه به همراه موارد ذکر شده.

وی همچنین بیان کرد: تاکید می شود فرآیند واگذاری سهام عدالت متوفی به وراث بدون پرداخت هیچ مبلغی کاملا رایگان است و پرداخت سود سهام عدالت متوفی بین وراث زمانی انجام می شود که پرداخت عمومی داشته باشیم. برای سود سهام عدالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا