اخبار بورس

انتظار کاهش رشد تولید نفت در سال ۲۰۲۵

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ تحلیلگران ولز فارگو پیش‌بینی می‌کنند که رشد تولید جهانی نفت در سال ۲۰۲۵ کند خواهد شد و دلیل آن فشارهای هزینه‌ها و محدودیت‌های عرضه است.

به گفته این تحلیلگران، قیمت کلی نفت در سال ۲۰۲۴ بی ثبات بود آغاز در طول سال تغییر زیادی نکرده است.

این نوسانات منعکس کننده تنش بین نگرانی ها در مورد وضعیت اقتصاد جهانی و کاهش ظرفیت تولید است، به این معنی که محدودیت های تولید احتمالا تاثیر بیشتری در سال آینده خواهد داشت.

یکی از عوامل کلیدی مورد بحث افزایش هزینه حفاری چاه های جدید است که به طور بالقوه تولید را محدودتر می کند.

به گفته ولز فارگو، متوسط ​​هزینه سربه سر (قیمت تمام شده) حفاری چاه های جدید در ایالات متحده در حال حاضر حدود ۶۵ دلار در هر بشکه است که نسبت به سال ۲۰۲۳ حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

با توجه به قیمت فعلی نفت، به عنوان مثال برای وست تگزاس اینترمدیت، در حدود ۷۲ دلار در هر بشکه و تنها اندکی بالاتر از قیمت های سرسام آور، انگیزه کمی برای توسعه حفاری وجود دارد.

این واقعیت اقتصادی احتمالاً رشد تولید را در ایالات متحده، بزرگترین تولیدکننده نفت جهان، و سایر مناطق کلیدی محدود کرده و شرایط عرضه را در سال آینده سخت تر خواهد کرد.

از سوی دیگر در گزارش به این موضوع اشاره شده است انتظار می رود تقاضا با بهبود اقتصادی در نتیجه چرخه های تسهیل پولی بانک های مرکزی جهان افزایش یابد..

با کاهش نرخ بهره و افزایش نقدینگی، تقاضا برای انرژی، از جمله نفت، احتمالاً افزایش می یابد. ولز فارگو انتظار دارد که این پویایی های ترکیبی عرضه و تقاضا می تواند منجر به افزایش قیمت نفت در سال ۲۰۲۵ شود.

این پیش بینی منعکس کننده چالش های گسترده تری در صنعت نفت است، جایی که مشکلات ساختاری ظرفیت تولید را محدود کرده است.

علیرغم پیشرفت‌های تکنولوژیکی، کشورهای تولیدکننده نفت همچنان افزایش تولید را در مقیاس بزرگ با مشکل مواجه می‌کنند و افزایش تولید به‌جای دگرگونی، افزایشی است.

این محدودیت ها نشان می دهد که حتی اگر تقاضا به شدت افزایش یابد، ممکن است تامین آن از طریق افزایش تولید دشوار باشد.

ولز فارگو در نتیجه گیری خود خاطرنشان می کند که ترکیبی از هزینه های بالاتر، محدودیت های عرضه و بهبود اقتصاد جهانی منجر به شرایط سخت تر بازار و قیمت های بالاتر نفت در آینده خواهد شد.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا