ترندهای روز

انتظامی: می‌خواستم مردم زیست فرهنگی رئیس‌جمهور را ببینند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

حسین زمینامی کارشناس پخش برنامه های افق میهناتی در گفت و گو با خبرنگار فرهیختگان اظهار داشت: وقتی نامزدی چنین اظهارنظرهای کلی درباره فضای مجازی می کند و می گوید «فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت دارد» باید جزییات آن را جویا شویم و اجازه ندهیم که او اینگونه اظهار نظر کند. پشت کلمات کلی پنهان شوید بودن

تعظمی: دوست داشتم اهالی زیست فرهنگی رئیس جمهور را ببینند

حتی به این فکر افتادم که از این شش نامزد بپرسم چه رمان هایی خوانده اند و مثلا کدام تئاتر یا فیلم های کارگردان های معروف ایرانی یا خارجی را دیده اند و بعد درباره همان کتاب، تئاتر یا فیلم صحبت کنیم.

مدیران خوانندگان خطرناکی هستند. اما می ترسیدم برای آقایان و اطرافیان سوء تفاهم پیش بیاید، منصرف شدم.

برخی شرکا و پدیدآورندگان وضع موجود بودند. باید عملکردشان را جلوی چشمشان آورد تا نتوانند منکر شوند.

تلاشم این بود که حرفه ای رفتار کنم… درست است که کارمند صدا و سیما نیستم اما با خودم گفتم باید حرمت آن قاب حفظ شود و سوء استفاده نشود.

اصولاً رعایت ادب در هر مصاحبه ای لازم است، چه رسد به اینکه رقیب شما کاندیدای ریاست جمهوری باشد، زیرا او یک رئیس جمهور بالقوه است که قرار است نماد کل کشور باشد. البته کاری به این نداریم که برخی از خروجی های شورای نگهبان مخالف کلمه «مرد» در قانون اساسی است.

صداوسیما که رفتارش با کارشناسانی که دعوت کرده حرفه ای است و هیچ لطفی به ما نکرد. فقط به صورت کلی گفت که خارج از حوزه فرهنگ سوال نپرسید. این نیز صادق است. انصافاً علاوه بر طراحی بدیع و ارزشمند، رفتار حرفه ای هم داشتند.

یکی از مشکلاتی که مناظره دارد؛ متأسفانه یک رفتار گلادیاتوری در آن دیده می شود. مجری که در واقع مجری برنامه است، می تواند وقت شناس باشد، اما نحوه رفتار کاندیداها با یکدیگر دو به دو یا سه در سه، از نظر محتوای مفصل و جزئی چیز زیادی را آشکار نمی کند.

وقتی با من صحبت کردند، گفتند اگر لاریجانی در افق میهنات شرکت می کرد، شما را دعوت نمی کردیم، چون من مشخصا تگ داشتم. درست است که برچسب آن کارشناس مشخص نیست. درست است که هیچ یک از کاندیداها نباید در ستاد حضور داشته باشد، حتی اگر با آنها یا حتی دوستان آشنا باشد، حداقل در ایام افق میهنات با آنها تعامل نداشته باشد.

به نظر من، میزگردها عموما موفق تر از مناظره ها بودند. به غیر از مناظره های دور دوم، فکر می کنم میزگردهای کارشناسی در شناخت بیشتر افراد از نامزدها موثرتر بود.

متأسفانه سیاست های تبلیغاتی و رسانه ای ما برعکس این قاعده حاکمیتی است، یعنی یک موضوع ساده اجتماعی بلافاصله تبدیل به یک پرونده امنیتی می شود. موضوعی که به راحتی در حوزه اجتماعی قابل جمع آوری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا