ورزشی

انتقاد افشین پیروانی به لغو قانون سقف بودجه/ ویدئو

از افشین پیروانی که در حاشیه تمرین پرسپولیس حاضر شده بود، سوالی درباره عملکرد رضا درویش در دو ماه اخیر پرسیده شد. مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال ضمن حمایت از رضا درویش به شدت به تصمیمات فدراسیون فوتبال اعتراض کرد.

پیروانی گفت: دو ماه دیگر عملکرد آقای درویش را بررسی کنیم. آقای درویش نزدیک به سه سال است که اینجاست. آقای درویش در جشن روز هوادار اعلام کرد که چهار قهرمانی برای این تیم به دست آورده است. موافق و مخالف هستند اما بدانید که او به عنوان مدیرعامل سهمی در این قهرمانی ها داشت.

من نزدیک به ۴۰ مدیر عامل را دیده ام و آن روز گفتم که او کسی بود که در دوران بازیگری من به عنوان یک هوادار در کنار تیم بود. مانع آقای درویش مشخص است و هنوز دو قهرمانی دیگر در پیش داریم. مسابقات آسیایی از امروز آغاز می شود و سوپرجام و لیگ آسیایی امسال در پیش است و کار با این تیم هایی که مقابل ما هستند سخت است. در نهایت آقای درویش عملکرد خوبی داشته است و ممنونم. انتقاداتی هم وجود دارد چون محدودیت هایی برای آنها ایجاد کردند.

پیروانی با اشاره به افزایش سقف بودجه گفت: آقای درویش در موردی صحبت کردند که باید بیشتر فکر شود. چطور چند ساعت مانده به پایان نقل و انتقالات، ناگهان اعلام می کنند سقف افزایش یافته است؟ درخواست من این است که اگر قرار است جلسه ای برگزار کنند، یکی دو کارشناس بهتر را به جلسه بیاورند. دو سال است که قانون وضع کرده اند، اما وسط کار به مشکل خوردند. این خوب نیست که خود فدراسیون بخواهد یکباره قانون را لغو کند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که چند ساعت مانده به چه صورتی سقف را عوض می کنند؟ چه کمکی به ما کرد؟ میگن جایزه آسیایی ولی از کجا میدونی ۱.۳۰۰.۰۰۰ دلار جایزه بگیریم؟ چطور پیش بینی کردند که چهار نماینده فوتبال ایران می توانند این پاداش را بگیرند؟ چطور ممکن است یکی دو باشگاه از قبل بدانند و بازیکنان را در آب نمک بخوابانند و یکدفعه سقف شب عوض شود؟ جذب بازیکن خارجی کار سختی است و نمی دانم چگونه ساعت ۲۲ اعلام می کنند که بروند بازیکن بگیر.

وی ضمن تمجید از بازیکنان فعلی پرسپولیس گفت: تیم ما خیلی خوب است و بازیکنان خیلی خوبی داریم و پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است. ما این شخصیت را داریم و چندین سال است ثابت کرده ایم که می توانیم قهرمان شویم. ما نمی خواهیم دل هوادار خالی بماند، فقط می خواهیم ببینیم چرا قانون شکسته شد؟ بحث من این است که آدم همیشه بین خوب و بهتر به دنبال بهتر است.

اگر قانون خوبی وضع کردید چرا آن را حذف کردید؟ اگر قانون مشکلی داشت چرا آن را رها کردید؟ شما می گویید سقف بودجه، اما من در جریان بودم که معمولی ترین بازیکن آمد و گفت من سقف می خواهم. الان سقف مسدود شده؟ چگونه دو تیم ساعت ۱۲ شب بازیکنان را به لیست اضافه کردند؟ معلوم است که گزارش هایی به آنها داده شده است. می توانید تفاوت را بگویید؟ ما بهترین تیم را داریم اما باشگاه و آقای درویش را تحت فشار و حمله قرار دادند، چرا بازیکن بهتری نگرفتید. خب قانون گذاشته بودند.

2057427

وی با اشاره به تغییر دستورالعمل واگذاری ها در سال گذشته گفت: سال گذشته یک بار در وسط کار قانون شکنی کردند و الان قانون را وضع کرده اند و این طور هم شد. این بحث مربوط به فدراسیون فوتبال است و بحث شخصی نیست. فدراسیون فوتبال یکی از نهادهای بزرگ هر کشوری است و رئیس فدراسیون هر کشوری فرد شناخته شده ای است و شاید از نیمی از وزرا و ۹۰ درصد نمایندگان مجلس یک کشور مشهورتر باشد. در مجموع می‌خواهم بگویم که ایران قانونی که شما وضع کرده‌اید را داشته است. اگر می خواهید در سال جدید قانون وضع کنید، حتما یکی دو کارشناس فوتبال بیاورید تا نظرشان را بدهند. می دانستم امسال این اتفاق می افتد و تیم های زیادی شکست خوردند. حالا چرا تبعیض قائل شدند؟ چه تفاوتی بین چهار تیم با سایر تیم هایی که بودجه تیم های دیگر را بالا نبردند چیست؟ ۱۲ تیم دیگر واجد شرایط هستند. من خودم الان ذینفع هستم، اما آنها حق دارند، چون این قانون به آنها ظلم کرده است. این قانون کارشناسی نبود.

پیروانی در پاسخ به اینکه آیا پرسپولیس بعد از این تغییرات بازیکن جدیدی جذب خواهد کرد، گفت: این در اختیار سرمربی و مدیرعامل این تیم است. من به عنوان یک هوادار و هوادار در کنار تیم هستم. باز هم می گویم که اعلام سقف در آن وقت شب حرف و حدیث زیادی ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا