فرهنگ و هنر

انتقاد بی سابقه سازمان روانشناسی از افعی تهران :: افق میهن

رئیس سازمان نظام روانشناسی می گوید برخلاف آنچه در سریال افعی تهران پخش شد، ارتباط مضاعف در جلسات روانشناسی تخلف است.

به گزارش افق میهن، روز گذشته پرونده عافی تهران بسته شد اما سکانس پایانی آن مورد انتقاد قرار گرفت.

افعی تهران داستان کارگردانی است که درگیر یک قتل می شود. در این سریال که از یکی از شبکه های خانگی پخش شد پیمان معادی، مریلا زارعی، آزاده صمدی به ایفای نقش پرداختند. علاوه بر این بازیگران، سحر دولتشاهی در این سریال نقش یک روانشناس را بازی می کرد که نقش او بارها مورد انتقاد جامعه روانشناسی قرار گرفت.

از گریم تا اجرا و دیالوگ هایش از ابتدا تا سکانس آخر همراه با دلخوری روانشناسان مورد توجه قرار گرفت.

در گفت و گو با تابناک به آن اشاره شد.  انتقاد بی سابقه سازمان روانشناسی از عافی تهران/ ابراز علاقه به جلسات درمانی ممنوع!

خطر افشای داستان


افرادی که این سریال را دنبال می کنند و هنوز قسمت را ندیده اند، خواندن این قسمت توصیه نمی شود.

در سکانس پایانی سریال آپه تهران، داستان و دیالوگ ها طوری پیش می رود که انگار سحر دولتشاهی عاشق آرمان بیانی (پیمان معادی) شده است. نکته ای که در روانشناسی خط قرمز محسوب می شود.

در گفت و گو با تابناک به آن اشاره شد.  انتقاد بی سابقه سازمان روانشناسی از عافی تهران/ ابراز علاقه به جلسات درمانی ممنوع!

دکتر علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انتقاداتی که در شبکه های اجتماعی درباره سکانس پایانی این سریال مطرح شد به خبرنگار تابناک گفت: در یکی از بندهای اصول اخلاق حرفه ای روانشناسی، تاکید می شود که روانشناسان و مشاوران باید از ارتباط دوگانه در طول درمان به شدت پرهیز کنند.

انتقاد بی سابقه سازمان روانشناسی از عافی تهران/ ابراز علاقه به جلسات درمانی ممنوع!

وی افزود: روانشناس نه می تواند به دعوت مراجعه کننده به مهمانی (در منزل یا حتی رستوران) برود و نه از مراجعه کننده هدیه بگیرد.

فتحی آشتیانی خاطرنشان کرد: حتی ازدواج روانشناس با مراجعه کننده در دوره مشاوره تخلف محسوب می شود.

وی ادامه داد: اظهار علاقه و موارد فوق تخلف محسوب می شود و در صورت مواجهه متقاضیان درمان با این تخلف می توانند با مراجعه به پلیس آگاهی و رسیدگی به تخلفات حرفه ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره شکایت کنند. “

فتحی آشتیانی با انتقاد از عدم حضور روانشناسان متخصص در پروژه های هنری گفت: متاسفانه فیلمسازان به ندرت از روانشناس در پروژه های خود استفاده می کنند، بهتر است قبل از ساخت هر اثر هنری از تیم های متخصصی که سازمان روانشناسی به آنها معرفی می کند استفاده کنند. آثار بهتر برای نمایش آماده خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا