انتقاد تند از اکبر عبدی و مجید مظفری: به چه قیمت تن به این کار سخیف در «جوکر» دادید؟ :: افق میهن
در فصل جدید خود ، جوکر سعی کرد با پیش استفاده از اکبر عبدی و مجید موزافاری جذابیت متفاوتی ایجاد کند. اما آنچه از این تلاش باقی مانده بود ، اثر هنری این هنرمندان نبود ، بلکه موجی از انتقاد بود.
به گفته روزنامه خوراسان ، اکبر عبدی ، هنرمندی که با نقش ماندگار در “adambey” ، “بازیگر زن” و “مادر” در حافظه فرهنگی ما قرار دارد ، این بار ما یک لباس زنانه پوشیدیم و بیش از محتوای او در یک نقش ظاهر شدیم.
در اینجا ، ما با عبدی از یک هنرمند بزرگ به شومان روبرو می شویم ، که به نظر می رسد وی را به پذیرش هرگونه حرکتی ، هر نقشی و هر برنامه ای سوق داده است. این لباس زنانه ، که قبلاً بخشی از داستان پردازی و تحلیل شخصیت در آثار سینمایی خود ، مانند “باری” بود ، اکنون روایت عمیقی ندارد و برای لحظات خنده سطحی مخاطب طراحی شده است. با تلخ تر ، مجید موزافاری ، نمادی از نقش های مدرن و جدی سینمای ایران نیز با او بود. مخاطبان ، که به افتخار عظمت امثال موزافاری در آثار باشکوه سینمای ایران ، روی سکو نشسته اند ، اکنون نه تنها از محتوا ، بلکه نمادی از عزت هنری نیز مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
این رفتار ، به جای اینکه مخاطب را به دلیل محتوای برنامه رنج ببرد ، هنرمندانی را که در دهه ششم خود هستند آزار می دهند و سابقه ای غنی از آثار مهم دارند. البته ، نمی توان انتظار هنر و کمدی خوب را داشت ، اما وقتی صحبت از هنرمندانی مانند عبدی و موزافاری می شود ، این انتظار نه نامناسب است و نه غیرمنطقی.
نمونه هایی از مواضع هنری تعریف شده در تاریخ سینمای ایران ممکن است الگوی خوبی باشد. بازیگرانی مانند Ezzat … Entezami ، Ali Nasirian ، محمد علی کشوارز و غیره ، با دقت در نقش های خود ، زندگی حرفه ای خود را به احترام و عزت آورده اند. آنها تحت هیچ شرایطی هیچ نقشی را قبول نکردند و عزت مخاطب را حفظ کردند. اکنون ، حضور چنین برنامه ای شکاف عمیقی بین برخی از هنرمندان پیش از کرسی و الگوهای گذشته برای سرگرمی به هر قیمتی ایجاد کرده است.
و نکته مهم این است: لباس زنان عبدی تلخ نیست. تلخی واقعی این است که برای دیدن برنامه یک هنرمند برای انجام هر کاری دیده می شود. بدون تلاش و خلاقیت. این “هر کار” است که مضر است ، نه انتخاب لباس یا ظاهر. عبدی قبلاً در نقش های مشابه ظاهر شده بود ، اما در آن زمان این انتخاب ها داستان را ارائه می داد. این بار ، با این حال ، هیچ خبری از هنر وجود ندارد ، فقط یک ابتذال برای چند لحظه خنده است. Ehsan Alikhani ، که زمانی منبع برنامه های خوب تلویزیونی بود ، اکنون با ساختن فصول جدید جوکر ، به شکلی قدم برداشته است که با ایجاد عزت از هنر سؤال کرده است. آیا ارزشش را دارد؟