اخبار اقتصاد ایران

انتقاد شدید دلخوش از بانک مرکزی؛ سود 30 درصدی سپرده گذاری، تورم و فشار اقتصادی بر مردم را چندین برابر خواهد کرد

در حاشیه مجوز صدور ۲۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده

دلخوش گفت: به مسئولان کشور و وزیر اقتصاد یادآوری می کنم که افزایش سود سپرده و از سوی دیگر سود سرمایه گذاری که به آن اضافه می شود، این امر در آینده تورم را در زندگی مردم چندین برابر می کند.

ایران تحلیل، طی روزهای اخیر بر اساس اعلام بانک مرکزی مجوز صدور ۲۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق گواهی سپرده ویژه با نرخ سود ۳۰ درصد به شبکه بانکی ابلاغ شده است.

سید کاظم دلخوش یکی از اعضای شورای اسلامی با انتقاد از این طرح بانک مرکزی گفت: متاسفانه اخیرا بانک مرکزی سود سپرده ها را به ۳۰ درصد رسانده است. به مسئولان کشور و وزیر اقتصاد هشدار می‌دهم که افزایش سود سپرده و از طرفی سود سرمایه‌گذاری که به آن اضافه می‌شود، تورم زندگی مردم را چندین برابر در آینده افزایش می‌دهد.

دلخوش افزود: این کار اشتباهی است. بانک مرکزی باید مابه التفاوت سود بانک مرکزی و بانک ها را از منابع خود پرداخت کند در غیر این صورت فشار بر مردم وارد می شود و تا دو تا سه ماه دیگر آثار تورمی این طرح خود را نشان می دهد و با وجود اینکه اکنون مردم تحت فشار هستند. اقتصادی هستند و توانایی رسیدگی به زندگی خود را ندارند، بانک مرکزی فشار مضاعفی به مردم وارد می کند که تا دو ماه و بعد از عید خود را نشان خواهد داد.

نماینده مردم صومعه سرا گفت: قاطعانه از مسئولان اقتصادی کشور و بانک مرکزی می خواهم برای این موضوع فکری کنند. بانک مرکزی مابه التفاوت سود را از منابع خود به بانک ها پرداخت کند. ضمن اینکه با این طرح بانک مرکزی خود بانک ها هم دچار مشکل می شوند.

دلخوش ادامه داد: آقای اقتصاددانان دولت چرا این حرکت را اجرا کردید؟ از طرفی در آستانه عید ۸.۵ میلیارد یورو یارانه مردم را کاهش دادید، مالیات بر ارزش افزوده را افزایش دادید، از غیر تجاری تراکنش دریافت می کنید؛ از سوی دیگر، یارانه مردم را ۸.۵ میلیارد یورو کاهش دادید. همه اینها مستقیماً بر زندگی مردم تأثیر می گذارد. اینکه ما مبلغ ناچیزی را به حساب یارانه مردم واریز می کنیم که دردی از مردم دوا نمی کند باید جلوی آقایان گرفته شود و اگر امروز جلوی آن گرفته شود بهتر از فردا جلوگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا