اقتصاد جهان

انتقاد مجارستان از عدم حمایت اتحادیه اروپا در زمینه انرژی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، زابا ماروسواری، رئیس امنیت انرژی مجارستان با انتقاد از اتحادیه اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا در ارائه کمک های مالی لازم به کشورهای کوچک و محصور در خشکی برای کاهش وابستگی آنها به گاز روسیه ناکام است. کاهش دادن .

در کنفرانس GASTEC در روز چهارشنبه در هیوستون، ماروسواری توضیح داد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا که امنیت انرژی آنها همچنان به مسکو وابسته است، تحت فشار زیادی از سوی بروکسل برای دور شدن از «سوخت‌های روسیه» قرار گرفته‌اند، اما بروکسل از ارائه پیشنهاد به آنها خودداری کرده است.

مجارستان به خرید گاز از این کشور بر اساس قراردادی ۱۵ ساله که در سال ۲۰۲۱ با غول انرژی روسیه گازپروم امضا شد، ادامه می دهد. کشور عضو اتحادیه اروپا که از تحریم های بروکسل معاف است، نفت روسیه را نیز وارد می کند.

بر اساس گزارش Fitch، بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴، ۴۱ درصد از نفت مجارستان و ۸۲ درصد از واردات گاز طبیعی از روسیه بوده است.

ماروسواری توضیح داد که کشورهای کوچکتر در بلوک نمی توانند پروژه هایی را راه اندازی کنند که برای تنوع بخشیدن به واردات انرژی حیاتی است.

وی در ادامه گفت: در منطقه ما کشورهای کوچک، بازارهای کوچک، شرکت های اندک در بازار و کمبود سرمایه وجود دارد و از منظر بازار سوخت امکان انجام (این گونه پروژه ها) وجود ندارد.

این مقام انرژی گفت: کمیسیون اروپا اقداماتی را برای تامین مالی پروژه های انرژی سبز برای پایان دادن به وابستگی به سوخت های فسیلی انجام داده است، اما برخی از کشورها کنار گذاشته شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا