اخبار اقتصاد ایران

انتقال موسسه اعتباری نور به بانک ملی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سپرده ها، دارایی ها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور را بر اساس برنامه اصلاحی نظام بانکی کشور به بانک ملی ایران منتقل می کند.

ایران تحلیل، فرشاد محمدپور با حضور در خبر ۱۴ شبکه یک سیما اظهار داشت: از یک سال قبل بانک مرکزی اقداماتی را در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی و همچنین دستورالعمل های نظارتی و نظارتی آغاز کرده است. شفاف سازی سیستم بانکی رئیس این بانک همچنین در سال گذشته به ویژه در ابتدای سال جاری اعلام کرد که یکی از موضوعات مهمی که بانک مرکزی با آن درگیر است، اصلاح نظام بانکی است و از این رو اقداماتی در قبال برخی نهادها انجام شده است.

وی ادامه داد: موسسه اعتباری نور سابق از روز شنبه به عنوان بانک ملی فعالیت می کند. سپرده گذاران، سپرده گذاران، شعب و کارکنان تسهیلات و دارایی های این موسسه همگی از روز شنبه تحت مدیریت بانک ملی قرار گرفته اند.

معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به اینکه نیازی به اقدامی برای سپرده گذاران موسسه اعتباری نور سابق نیست، گفت: طی چند ماه گذشته مقدمات این امر را بررسی کرده و جلساتی در این خصوص در حال انجام است. در بانک مرکزی، بانک ملی و موسسه اعتباری نور سابق، تمامی پیش‌بینی‌ها در نظر گرفته شده و مشتریان، سپرده‌گذاران و وام گیرندگان اقدام خاصی انجام نمی‌دهند.

دکتر. محمدپور با اعلام در نظر گرفتن یک دوره انتقال سه ماهه گفت: یک دوره انتقال سه ماهه را پیش بینی کرده ایم که طی آن سپرده گذاران تمام خدماتی را که قبلا دریافت کرده اند و حتی خدمات بیشتری را از طریق همان شعبی که قبلا جزو نور بودند دریافت کنند. این موسسه اعتباری نیز همین روند را دنبال خواهد کرد و پس از گذشت این دوره سه ماهه، مشتریان موسسه اعتباری نور از بانک ملی شماره حساب خواهند داشت. اما در دوره انتقال این مشتریان از روز شنبه به عنوان مشتریان بانک ملی ایران محسوب می شوند. بنابراین شعب یکسان بوده و فقط تابلوها به “بانک ملی ایران” تغییر یافته است.

وی در خصوص وضعیت کارکنان موسسه اعتباری نور خاطرنشان کرد: کارکنان موسسه اعتباری نور از روز شنبه کارمند بانک ملی ایران هستند. بنابراین جای نگرانی برای کارکنان و سپرده گذاران موسسه اعتباری وجود ندارد. آرامش و امنیت کارکنان و مردم دغدغه اعضای نظام و به ویژه رئیس کل بانک مرکزی است. این اقدام برد-برد است و کارمندان از روز شنبه به بانکی مطمئن تر منتقل می شوند و بانک ملی از طریق موسسه اعتباری نور کمبود نیروی انسانی در ارائه خدمات به مردم را جبران می کند. زیرا این کارمندان معمولا جوان هستند و به طور متوسط ​​۱۲ سال سابقه حرفه ای دارند.

معاون نظارت بانک مرکزی در خاتمه خاطرنشان کرد: مشتریان در صورت مواجه شدن با مشکل می توانند از طریق سایت بانک مرکزی، بانک ملی ایران و خود موسسه اعتباری نور سابق این مشکلات را پیگیری کنند. خوشبختانه تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شده و راه های ارتباطی در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا