ورزشی

انتقال پرسپولیس به تأمین اجتماعی در مراحل پایانی

پس از سالها انتظار و وعده؛ مشکل مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آستانه حل شدن است و طبق اعلام وزیر ورزش و جوانان قبل از پایان مهلت مقرر (۱۱) فروردین ۱۴۰۳) این موضوع قطعی می شود.

در چند وقت اخیر جلسات متعددی برای تعیین مالک جدید دو باشگاه برگزار شده و در آخرین جلسه روز گذشته جلسه مشترکی با حضور مهدی تاج وزیر ورزش و مدیران عامل در وزارت ورزش برگزار شد. از دو باشگاه و مدیران کمیته مجوزهای حرفه ای.

پیگیری ها حاکی از آن است که همانطور که در گذشته تسنیم گزارش داده بود، روند واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس یک قدم جلوتر از استقلال است و احتمالا سرخ های پایتخت به عنوان اولین باشگاه به مالک جدید واگذار خواهند شد.

شنیده ها حاکی از آن است که مالک جدید باشگاه پرسپولیس تامین اجتماعی خواهد بود و به زودی مراحل اداری این واگذاری نهایی خواهد شد. بر اساس آیین نامه، موضوع واگذاری ابتدا باید به تصویب هیات دولت برسد، پس از آن قراردادی بین سازمان خصوصی سازی و این شرکت منعقد و سپس نامه نهایی برای واگذاری مالکیت ۵۱ درصد به سازمان بورس ارسال می شود. سهام باشگاه پرسپولیس به تامین اجتماعی. در این زمینه نام شستا از شرکت های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی نیز مطرح شده است.

در خصوص استقلال نیز موانعی در خصوص واگذاری مالکیت این باشگاه به شرکت های پتروشیمی و نفت و گاز وجود دارد که سازمان خصوصی سازی درصدد رفع آنها است. همچنین صحبت شده است که مالکیت آبی ها فعلاً در اختیار وزارت ورزش باشد و با توجه به واگذاری پرسپولیس، دیگر با مشکل مالکیت مشترک این باشگاه مواجه نشود و بتواند دریافت کند. مجوز حرفه ای اما در این مورد فرضیه ماندن باشگاه استقلال در حالت دولتی نیز مطرح شده است. برخی معتقدند ممکن است مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد. با توجه به این پرونده باید دید استقلال به پتروشیمی و نفت و گاز واگذار می شود یا زیر نظر وزارت ورزش می ماند. آنچه تا اینجا ذکر شد این دو مورد است مگر اینکه در روزهای آینده اتفاق دیگری بیفتد.

به گزارش تسنیم، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید تا ۱۱ فروردین مجوز حرفه ای خود را صادر کنند، موضوع مالکیت مشترک در ماه ۱۴۰۳ حل می شود و در غیر این صورت نمی توانند مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا