بانک و بیمه

انتقال پول با شماره شبا

انتقال وجه با شماره شبا بسیار سریع و آسان است اما برخی به دلیل سختی کار با اپلیکیشن های بانکی از این کار اجتناب می کنند. برخی افراد نیز از این روش صرف نظر می کنند زیرا نمی دانند شماره شبا چیست و چگونه می توان آن را دریافت کرد.

نحوه انتقال وجه با شماره شبا

برای انتقال وجه با شماره شبا دو روش وجود دارد و افرادی که تمایل به واریز وجه از طریق این شناسه بانکی پرکاربرد دارند می توانند از طریق حواله پایا و ساتنا اقدام کنند.

انتقال پول در یک سیستم قابل اعتماد

سامانه پایا قابلیت پرداخت انبوه را دارد و برای انجام خدمات بانکی از شماره شبا استفاده می کند. چرخه انتقال پایا در طول روز متفاوت است و افرادی که می خواهند از این انتهای سامانه استفاده کنند، در صورت واریز وجه در ابتدای صبح می توانند منتظر باشند تا مبلغ حواله در عصر همان روز واریز شود. یا اگر بعد از ظهر واریز کنند. پرداخت کنند، باید منتظر بمانند تا مبلغ حواله صبح روز بعد به حساب واریز شود.

سامانه پایا برای انتقال وجه آنلاین محدودیت هایی دارد. یعنی افرادی که این روش را انتخاب می کنند می توانند روزانه ۶۰ میلیون تومان به صورت آنلاین واریز کنند اما اگر بخواهند به صورت حضوری به شعب بانک مراجعه کنند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان واریز می کنند.

انتقال پول در یک سیستم قابل اعتماد

انتقال وجه در سامانه ساتنا

از سامانه ساتنا برای انتقال سریع و آنی پول نیز استفاده می شود. مزیت این سیستم نسبت به پایه این است که پرداخت ۲ ثانیه تا ۲۰ دقیقه پس از عملیات انتقال انجام می شود. سقف انتقال وجه آنلاین با سامانه ساتنا ۲۰۰ میلیون تومان است، آن هم با رمز اینترنتی، اما اگر مشتریان بانکی بخواهند به شعب بانک مراجعه کنند و از سامانه ساتنا استفاده کنند، می توانند تا سقف یک میلیارد تومان به حساب دیگران واریز کنند. بدون محدودیت. انجام دادن

توجه: برای انتقال وجه با شماره شبا از طریق سامانه ساتنا و پایا، داشتن اینترنت بانک یا همراه بانک الزامی است. بنابراین اگر کاربران بخواهند به صورت آنلاین از این دو سیستم استفاده کنند، باید این اپلیکیشن ها را روی تلفن همراه خود نصب کرده باشند.

شماره شبا را دریافت کنید

پس از ارائه توضیحاتی در مورد انتقال وجه با شماره شبا و از طریق دو سامانه پرطرفدار پایا و ساتنا، خوب است اطلاعاتی در مورد نحوه دریافت شماره شبا داشته باشید. برای به دست آوردن شماره شبا می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. ابتدا با روش های ساده شروع می کنیم.

به کارت بانکی مراجعه کنید

اگر کارت بانکی خود را همراه دارید، می توانید به آن نگاه کنید. یک عدد ۲۶ کاراکتری که با دو حرف انگلیسی IR شروع می شود باید روی کارت نوشته شود. این شماره همان شناسه شبا است که در سال های اخیر روی کارت های جدید نوشته شده است.

رجوع به دفتر حساب شود

اگر مدارک حساب بانکی بانک خود را دارید می توانید به دفترچه حساب مراجعه کرده و شماره شبا را از آن بگیرید.

برو بانک

با مراجعه حضوری به شعب بانک نیز می توانید شماره شبا دریافت کنید اما چون این روش وقت شما را تلف می کند معمولا پذیرفته نمی شود.

دریافت آنلاین شماره شبا

برخی از سایت های معتبر مرتبط با بانک های بزرگ ترتیبی داده اند که کاربران وارد سایت بانک شده و شماره حساب خود را به شبا تبدیل کنند. البته این امکان هنوز در همه بانک ها وجود ندارد. اما برخی سایت های خصوصی هستند که برای مشتریان بانک های ایرانی شماره شبا را می پرسند.

شبا را از سایت شبیاب دریافت کنید

در سایت ایران تحلیل از اطلاعات بانکی کاربران مانند شماره کارت و شماره حساب استفاده می کنیم تا خیلی سریع و آسان شماره شبا را برای آنها استعلام کنیم. برخی تصور می کنند با کنار هم قرار دادن اجزای تشکیل دهنده شبا می توانند آن را محاسبه کنند، اما محاسبه عدد شبا باید به صورت آنلاین انجام شود تا از صحت این عدد اطمینان حاصل شود. سایت شبیاب این کار را خیلی سریع و راحت انجام می دهد.

شبا را از سایت شبیاب دریافت کنیدشبا را از سایت شبیاب دریافت کنید

مراحل دریافت شبا در سایت ایران تحلیل

برای دریافت آن در سایت شبیاب ابتدا باید ثبت نام کرده و پنل کاربری خود را شارژ کنید تا بتوانید خدمات مورد نیاز را دریافت کنید. دو راه برای دریافت شبا در سایت ما وجود دارد که عبارتند از:

  • تبدیل شماره حساب به شبا
  • تبدیل شماره کارت به شبا

هر کدام از این دو روش را انتخاب کنید باید در پنجره ای که برای شما باز می شود عدد مورد نظر را وارد کنید و پس از پرداخت هزینه استعلام در کسری از ثانیه شماره شبا را دریافت کنید.

آخرین کلمه

انتقال پول با شماره شبا بسیار ساده و سریع است، اما اگر شماره شبا نداشته باشید می تواند برای شما کار سختی شود. در این مقاله مراحل و روش های دریافت شماره شبا مورد بررسی قرار گرفت. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با پشتیبانی وب سایت ما تماس بگیرید.

چرا کارت بانکی شماره شبا ندارد؟

برخی از کارت های بانکی قدیمی هستند و هنوز شماره شبا روی آن نوشته نشده است.

شماره شبا چند رقم انگلیسی دارد؟

شماره شبا دارای ۲۴ رقم انگلیسی است که بعد از دو حرف انگلیسی IR قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا