بانک و بیمه

انجام ۵۶۱ هزار عمل جراحی رایگان| هزینه تعرفه آزاد برخی از این اعمال چندصد میلیون است

به گزارش ایران تحلیل، یکی از اصلی ترین خدمات درمانی تامین اجتماعی در مراکز درمانی خصوصی این سازمان، انجام رایگان عمل های بعضا پرهزینه و پرهزینه است. در مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور کلیه اعمال متداول، جراحی تومور، ضایعات ستون فقرات، تعویض مفصل ران و زانو و … که با هزینه های بالایی همراه است برای بیمه شدگان این سازمان به صورت رایگان انجام می شود. . عمل های قلب و عروق، آنژیوپلاستی و استنت گذاری قلب، جراحی ضربان ساز، آنوریسم با قرار دادن کویل و استفاده از استنت های مغزی تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و در مراکز خصوصی این سازمان به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

این گزارش نشان می دهد در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور یعنی بیش از ۴۶ میلیون نفر در دو حوزه درمان مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. این سازمان در حال حاضر دارای ۴۰۶ مرکز درمانی خصوصی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ بیمارستان است. درمانگاه ملکی بیمارستانی با بیش از ۱۱۰۰۰ تخت فعال است.

بر اساس آخرین گزارش های آماری سازمان تامین اجتماعی، در سال ۱۴۰۲، ۵۶۱ هزار عمل در بیمارستان های خصوصی سازمان تامین اجتماعی انجام شده است که بیشترین تعداد این عمل ها بر حسب نوع عمل شامل ۴۴۵۰۶ عمل سزارین، ۳۸۰۰۰ عمل آب مروارید و ۱۸۰۰۰ عمل ۶۷۱ بوده است. موارد عمل کیسه صفرا (کوله سیستکتومی)، ۱۸۰۰۰۳۲۸ مورد جراحی ترمیم فتق مغبنی و ۱۷۰۰۰۲۳۹ مورد جراحی معدن داخل اندامی (TUL).

همچنین در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۴۰۰ عمل جراحی قلب در بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی انجام شد و بیشترین تعداد جراحی قلب بر حسب نوع جراحی مربوط به جراحی بای پس عروق کرونر (CABG) با ۲۲۱۰ مورد و تعویض دریچه میترال با ۱۹۷ مورد بود. جراحی و تعویض دریچه آئورت در ۱۸۰ مورد جراحی Boh است.

بر اساس آمار عملکرد معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی، شهید دکتر بیمارستان فیاض بخش تهران در سال گذشته با ۲۸۷۵۷ عمل جراحی بیشترین تعداد عمل را در بین مراکز درمانی خصوصی این سازمان داشته و پس از آن دکتر دکتر بیمارستان شریعتی اصفهان با ۲۸۰۰۰ و ۱۹۰ عمل، شهید دکتر. بیمارستان لبافی نژاد تهران با ۲۳۰۰۰ و ۴۷۱ عمل، شهید دکتر. بیمارستان سهری اصفهان با ۱۷۰۰۰ و ۹۵۳ عمل و بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه با ۱۶۰۰۰ و ۴۷۱ عمل ۴۱۳ عمل. همچنین شهید دکتر. بیمارستان لبافی نژاد در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۳۴۳ عمل انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا