اخبار اقتصاد ایران

انجمن صنفی کارگری مخابرات گیلان از اخراج 4 نفر از کارکنان شرکت مخابرات خبر داد

مخابرات قصد دارد روند مطالبه گری را حذف کند

برخلاف اظهارات مدیر منطقه گیلان در خصوص جزئیات اخراج چند تن از کارکنان شرکت مخابرات منطقه گیلان، باید گفت که این اقدام هیچ ارتباطی با روند تغییر شرکت پیمانکار ندارد.

ایران تحلیل، اسفندماه سال گذشته با هدف ارتقای وضعیت قراردادها، کارکنان اولین شرکت خدمات مخابراتی ایران از ابتدای سال جاری در قرارداد شرکت طنین هشتبهشت (طاها) قرار گرفتند. . استان گیلان شد.

شرکت ارتباطات طنین هشتبهشت (طاها) یک شرکت مخابراتی است که ۴۹ درصد آن متعلق به شرکت مخابرات ایران، ۴۹ درصد به تعاونی مصرف کارکنان مخابرات ایران و دو درصد دیگر متعلق به تعاونی مسکن مخابرات است.

دیروز حسنی ماریان مدیر مخابرات منطقه گیلان اعلام کرد که کارکنان شرکت نگران قرارداد جدید نباشند و این تصمیم برای تمامی کارکنان مناطق مخابراتی سراسری است و باید با آرامش و با پرهیز از حاشیه و عقد قرارداد به کار خود ادامه دهند. . وی همچنین اذعان داشت: کارکنان شرکت خدمات اول نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف مخابرات دارند و یکی از بازوهای اصلی شرکت مخابرات ایران هستند.

در همین راستا اتحادیه کارگران مخابرات گیلان در خصوص اظهارات اخیر مدیرعامل مخابرات گیلان پاسخی صادر کرد که دقیقا به شرح زیر است:

برخلاف اظهارات مدیرعامل منطقه گیلان در خصوص جزئیات اخراج چند تن از کارکنان شرکت مخابرات منطقه گیلان، باید گفت که این اقدام هیچ ارتباطی با روند تغییر شرکت پیمانکار ندارد. کارکنان اخراجی که ۴ نفر هستند، همگی اعضای اصلی هیئت مدیره اتحادیه کارگران مخابرات گیلان بودند که ۳ نفر از آنها (نایب رئیس، دبیر و خزانه دار اتحادیه) تا سال ۳۱. خرداد آنها در سال ۱۴۰۳ قرارداد کتبی داشتند و تغییری در شرکت پیمانکاری آنها ایجاد نشده است و یکی از آنها که رئیس هیئت مدیره اتحادیه کارگری است به دستور مدیر منطقه گیلان با ۲۸ سال سابقه. ماجرای اخراج فعالان صنفی از مطالبات آنها نشأت می گیرد که مدیر منطقه گیلان با سوء استفاده از قراردادهای موقت کار و سناریوی از پیش تعیین شده و ممنوعیت ورود فعالان صنفی قصد دارد مقدمات انحلال اتحادیه را فراهم کند. سندیکای کارگری و ایجاد ترس در بین سایر کارگران. تأسيس بنياد كند است و همچنين با فشار بر پيمانكاران آنها را از ارائه قرارداد به اين كاركنان منع كرده است. همه این کارمندان و فعالان صنفی بیش از دو دهه سابقه کار در مخابرات دارند و مخابرات قصد دارد با چنین اقداماتی و دست گذاشتن روی اعضای اصلی اتحادیه کارگری استان، روند تقاضا را از بین ببرد.

از زمان انتصاب مدیر فعلی منطقه، برخوردهای خشونت آمیز به شدت افزایش یافته و کارگران شاهد بحران های زیادی بوده اند. لذا ضمن رد کلیه اظهارات مدیرکل منطقه گیلان در خصوص جزئیات اخراج کارکنان، به صراحت اعلام می داریم که این اقدام سازماندهی شده و با هدف اخلال در کار واحدهای صنفی (موضوع ماده ۱۷۸ قانون کار) بوده است. .

به گزارش دیارمیرزا حق پاسخگویی برای مدیر مخابرات منطقه گیلان محفوظ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا