اخبار اقتصاد ایران

انحراف به چپ بازار خودرو از فروشندگان به سمت خریداران | بازار باز هم متلاطم و عطش آن بیشتر شد

یکی از فعالان بازار خودرو با بیان اینکه بازار خودرو از رکود خارج شده است، گفت: متأسفانه زمانی که قیمت ها گران می شود رغبت مردم ما به خرید بیشتر می شود. چون قطعیتی وجود ندارد و می ترسند قیمت ها گران شود و بیشتر به بازار حمله می کنند که اتفاقاً تورم را دامن می زند.

ایران تحلیل، فیروز نادری کارشناس بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار اختاز آنلاین درباره وضعیت بازار خودرو در هفته های پایانی سال گفت: قیمت خودرو در بازار دوباره گران شد، دلار. و در نتیجه قیمت خودرو افزایش یافته و تورم نسبت به قبل بیشتر شده است. بیشتر از انتخابات؛ البته این روند قابل انتظار بود، زیرا دولت با تدبیری برای ایجاد انگیزه در مردم برای حضور در انتخابات، قیمت خودرو و دلار را ثابت نگه داشته بود. وی با تاکید بر اینکه دولت باید به فکر وضعیت بازار خودرو باشد، گفت: قیمت خودرو قبل از انتخابات گران بود، الان گران شده، اگر به همین منوال پیش برود وضعیت بدتر می شود، الان دلار است. که وارد بازار خودرو می شود.» دستور می دهد نادری تصریح کرد: در حال حاضر شاهد اوج قیمت خودرو هستیم، اگر نرخ دلار تغییر نکند، بازار خودرو در همان سطح قیمتی باقی می ماند، اگرچه قیمت ها در بازار خودرو امسال بسیار گران شده است، اما اگر دلار به طرز عجیبی افزایش می یابد، باز هم شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود.

این فعال بازار خودرو تصریح کرد: در دو ماه گذشته قیمت یک خودروی پرشین معمولی ۱۵۰ میلیون تومان افزایش داشته است که پیش از این حدود ۵۰۰ میلیون و اکنون ۶۵۰ میلیون تومان است. ۱۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت برای خودرو زیاد است.

به گفته نادری، بازار خودرو در یکی دو ماه اخیر از رکود خارج شده، فروشنده کم و خریدار زیاد است. علاوه بر این، تقاضا در شب عید است و بسیاری از مردم نیازمند هستند و خودرو را برای مصرف می خرند. البته برخی در حال تعویض خودرو و خرید خودروی مدل بالاتر هستند.

وی گفت: متأسفانه وقتی قیمت ها گران می شود رغبت مردم ما برای خرید بیشتر می شود. آنها می ترسند که قیمت ها گران شود و بیشتر به بازار هجوم بیاورند که باعث افزایش تورم شود.

این فعال بازار خودرو در پایان گفت: خودروسازان اعم از داخلی و مونتاژی در تحویل خودرو کوتاهی می کنند و به وعده های خود عمل نمی کنند و دولت هیچ نظارتی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا