بانک و بیمه

انس جهانی تا کجا قابلیت صعود دارد؟

سومیا شورابی; بازار: حمید دارالی، کارشناس بازارهای مالی و مدرس تحلیل اونس طلای جهانی، توضیح داد که اونس طلای جهانی در معاملات روز جمعه توانست بالای ۲۲۳۰ دلار در هر اونس باقی بماند.

دارعلی درباره علل این رشد قیمت طلا توضیح داد: یکی از عوامل رشد طلا، سیاست های انبساطی بانک های مرکزی بزرگ در کاهش نرخ سود بود. فدرال رزرو در آخرین نشست سیاست گذاری خود چشم انداز خود را برای کاهش سه نرخی در سال جاری اعلام کرد. کردستان که به نظر می رسد اولین افت ۰.۲۵ واحدی در خرداد یا به عبارتی در سال جاری باشد خرداد ما انتظار داریم این اتفاق در اواخر این ماه رخ دهد. در این صورت می توان شاهد رشد قابل توجهی در بازارهای کالایی از جمله طلا بود.

این کارشناس بازار مالی همچنین افزود: بانک مرکزی سوئیس در نشست اسفند ماه خود کاهش غیرمنتظره نرخ بهره را ارائه کرد که سایر بانک های مرکزی بزرگ را نیز به دنبال این روند ترغیب کرد. گفتنی است بانک مرکزی ژاپن به سیاست نرخ سود منفی خود پایان داد. ، که منجر به این واقعیت است که بانک مرکزی ژاپن به سیاست نرخ بهره منفی خود پایان داده است می تواند ین را در میان مدت تقویت کند.

امسال باید بخشی از دارایی خود را در طلا سرمایه گذاری کنید، حداقل بین ۱۵ تا ۲۰ درصد، زیرا طلا در حال حاضر در یک روند صعودی بلندمدت قرار دارد و بر دوره رنج سال های اخیر غلبه کرده است، هر چند انتظار می رود که به میزان قابل توجهی افزایش یابد. مساحت ۲۸۰۰ دلار تا سپتامبر ۲۰۲۴ فرصت داریم

دارعلی با اشاره به بی ثباتی ناشی از اروپای شرقی و خاورمیانه به عنوان عامل بعدی افزایش تقاضای طلا گفت: از جمله عوامل می توان به عدم توافق حماس و اسرائیل و افزایش احتمال حمله اسرائیل به رفح قیمت طلا اشاره کرد. رشد عنوان، پوششی برای عدم قطعیت و تنش های ژئوپلیتیکی، همچنان یکی از جذابیت های اصلی سرمایه گذاری است.

این تحلیلگر بازار مالی در تحلیل تکنیکال طلا خاطرنشان کرد: در بازه زمانی هفتگی شاهد ادامه الگوی وایکوف هستیم که در مقاله قبلی نیز ارائه شد، می توان انتظار داشت که طلا تا سپتامبر ۲۰۲۴ رشد کند که به معنای رشد طولانی مدت است. روند صعودی مدت برای طلا می بینیم و احتمال زیادی وجود دارد که این افزایش تا منطقه ۲۸۰۰ دلار ادامه یابد.

حمید درعلی با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی جهان خاطرنشان کرد: باید بخشی از پرتفوی خود را در طلا سرمایه گذاری کنید تا از ریسک های سیستماتیک ناشی از تحولات سیاسی و اقتصادی دنیا جلوگیری کنید. پوشش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا