فناوری

انطباق استراتژی همراه اول در نظام سلامت الکترونیک با ترند جهانی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

در پنل تخصصی سامانه الکترونیک سلامت، معاون همراه اول ضمن تشریح جایگاه هوش مصنوعی در این سامانه، ظرفیت های توسعه یافته توسط همراه اول را به عنوان اولین دارنده پروانه بهره برداری سلامت در کشور ارائه کرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اولین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع عصر امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ پس از دو روز فعالیت در مرکز همایش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به کار خود پایان داد.

همزمان با آخرین روز این رویداد، پنل تخصصی «برنامه سلامت خانواده و سامانه الکترونیک سلامت» با حضور مسئولان اجرایی وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، اساتید دانشگاه های علوم پزشکی و فعالان نظام سلامت، تعدیل شد. توسط حمیدرضا جمشیدی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. برگزار شد و حمید بهروزی معاون اول اپراتور اول طی ارائه تخصصی توانمندی های هوش مصنوعی در نظام سلامت و اقدامات اپراتور اول به عنوان اولین دارنده مجوز اپراتور سلامت گفت.

سخنرانی معاون اول با محوریت «قدرت هوش مصنوعی در نظام سلامت الکترونیک» بود و در ابتدا ضمن تشریح ساختار هوش مصنوعی اظهار داشت: ارزش بازار هوش مصنوعی در سلامت ۱۱ برآورد شد. میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ به سال ۲۰۳۰ برسد. به ۱۹۰ میلیارد دلار برسد.

معاون اول با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود نرخ رشد ترکیبی سالانه مهارت های هوش مصنوعی در حوزه سلامت به ۳۷.۵ درصد برسد، تصریح کرد: همچنین بر اساس تحلیل دانشگاه هاروارد در حوزه سلامت عمومی، استفاده از هوش مصنوعی در سیستم سلامت می تواند خطای تشخیص های پزشکی را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

وی درباره بخش های کاربردی هوش مصنوعی در حوزه سلامت گفت: ارتقای دقت تشخیص های پزشکی یکی از کاربردهای این فناوری است که به عنوان دستیار پزشک عمل می کند و با جمع آوری داده های بیمار، قابلیت تشخیص با بالا را فراهم می کند. دقت. .

با تاکید بر اینکه اگر گجت های هوشمند به سبک زندگی افراد اضافه شود می تواند بیش از پیش به کاهش خطرات سلامتی کمک کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این با توجه به اینکه در حوزه هوش مصنوعی با هزینه های هنگفتی با سطح بالایی از جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها مواجه هستیم. بهترین گزینه برای ارائه خدمات اپراتور، اپراتورهای تلفن همراه هستند که بیشترین اطلاعات را با بالاترین سطح امنیت از مشترکان دارند.

وی با بیان اینکه در طرح سلامت الکترونیک به دنبال انطباق با استراتژی و روندهای جهانی هستیم، خاطرنشان کرد: ما به عنوان اولین دارنده مجوز اپراتور سلامت زیرساخت مراکز داده، سخت افزارهای مورد نیاز، پردازنده های هوشمند، یک شبکه ایجاد کنید ارتباطات ایمن، توسعه پلتفرم سلامت جامع و یکپارچه، توسعه اپلیکیشن ها، ارائه راهکارهای احراز هویت و امنیت در تمامی سطوح، ارائه خدمات نوین سلامت، سرمایه گذاری و حمایت از شرکت ها و استارت آپ های جدید در حوزه سلامت را ارائه کرده ایم.

لازم به ذکر است جمشیدی، مدیر این پنل تخصصی ضمن ابراز خرسندی از همکاری وزارت بهداشت و همراه اول، با ابراز امیدواری از شاهد گشایش های جدی در حوزه نظام سلامت، اظهار داشت: تاکنون صدها استارت آپ توسعه یافته است. می توانند بیایند و از این ظرفیت برای ارتقای نظام سلامت جامعه بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا