اخبار اقتصاد ایران

انعقاد تفاهمنامه همكاری منطقه آزاد انزلی با انجمن همكاری های اقتصادی و حقوقی ایران و روسیه

با همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد سجاد سیاهکارزاده، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان به نمایندگی از مناطق آزاد کشورمان در مجمع بین المللی اقتصاد در خیابان سنبله حضور یافت. پترزبورگ روسیه و به بیان مزیت های رقابتی بهشت ​​های سرمایه گذاری ایران پرداخت.

ایران تحلیل، سیاهکارزاده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست تخصصی توسعه اکوسیستم ها، بحث بین المللی پارک های فناوری؛ که با حضور نمایندگانی از مناطق آزاد امارات، هند و پارک های علم و فناوری روسیه برگزار شد، با بیان اینکه مناطق آزاد ایران بهشت ​​سرمایه گذاری است، با اشاره به ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد صنعتی و … مناطق ویژه اقتصادی کشورمان ضمن تشریح مزایا و معافیت های قانونی مناطق آزاد ایران برای سرمایه گذاران خارجی؛ وی مزیت های مختلف سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در مناطق مذکور را تشریح کرد و همچنین در خصوص بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد با محوریت منطقه آزاد انزلی توضیحاتی ارائه کرد.

وی همکاری در زمینه هایی مانند ترانزیت بین المللی، صادرات و واردات کالا به بازارهای داخلی ایران و کشورهای همسایه، سرمایه گذاری مشترک و همکاری در زمینه کسب و کارهای نوین را از مهمترین محورهای موضوعی توسعه روابط اقتصادی بین المللی با تمرکز بر مناطق آزاد صنعتی و تجاری ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران.

بنابراین گزارش، در حاشیه این نشست تخصصی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به سوالات حاضران در خصوص فعالیت اقتصادی در حوزه های ترانزیت، لجستیک و حمل و نقل، تولیدی و گردشگری در اولین منطقه آزاد شمال کشور .

لازم به ذکر است که مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) معروف به “داووس روسیه” یکی از رویدادهای اقتصادی بین المللی پیشرو در جهان محسوب می شود و از سال ۱۹۹۷ به میزبانی سن پترزبورگ برگزار می شود. سال برگزاری این مجمع با حضور نمایندگان ۱۳۰ کشور جهان از ۱۶ تا ۱۹ خرداد در ماه (۵ تا ۸ خرداد) برگزار شد.

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد انزلی و انجمن همکاری های اقتصادی و حقوقی ایران و روسیه

همچنین به منظور ایفای نقش بیشتر این سازمان در روند همکاری های بین المللی کشورمان، سازمان منطقه آزاد انزلی در حاشیه اجلاس بین المللی اقتصاد ۲۰۲۴ سن پترزبورگ تفاهم نامه همکاری با سازمان اقتصادی ایران و روسیه امضا کرد. انجمن همکاری های حقوقی.

این تفاهم نامه با هدف تسهیل و توسعه مساعدت و ارائه مشاوره حقوقی و سرمایه گذاری به فعالان اقتصادی دو کشور به امضای مدیرعامل این سازمان و مدیرعامل انجمن مذکور رسید.

بنابراین گزارش در حاشیه مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ، مدیرعامل این سازمان و محمد صفری، معاون اقتصادی دبیرخان شورای عالی مناطق آزاد؛ وی در خصوص پیگیری اجرای تفاهم نامه های مشترک منعقده با استفاده از ظرفیت پارلمان فدراسیون روسیه با الکساندر کراچنکوف، رئیس کمیسیون امور صنعتی دومای روسیه گفت و گو کرد و مقرر شد دولت روسیه اعزام کند. نماینده رسمی خود در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شروع کار کارگروه. اجرای توافقات متقابل را معرفی کنید.

وی در ادامه برنامه های کاری هیات عالی رتبه مناطق آزاد ایران با میخائیل لابودین رئیس انجمن لجستیک مناطق ویژه روسیه در خصوص سازوکار اجرای تفاهم نامه های امضا شده با منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستاراخان گفتگو کرد. و سرمایه گذاران روسی علاقه مند به حضور در مناطق آزاد ایران؛ و مذاکره با نمایندگان مجلس مالزی در خصوص استفاده از ظرفیت های بندری، لجستیکی و ترانزیتی منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه های کاری سیاهکارزاده در حاشیه مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ بود.

سیاهکارزاده و صفری در حاشیه این رویداد بین المللی، علاوه بر بازدید از زیرساخت های موجود در انبارهای خشک و سردخانه های کاملا مکانیزه سن پترزبورگ، با مدیران استان مذکور در خصوص توسعه همکاری های لجستیکی گفتگو کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا