اخبار بورس

انعقاد قرارداد واحد الفین پتروشیمی ایلام با پتروشیمی گچساران

در چند ماه اخیر اتفاقات خوبی در پتروشیمی ایلام افتاده است. در واحد الفین برای تهیه +C3 با پتروشیمی گچساران قرارداد بسته ایم.

داود جعفر فر مدیرعامل پتروشیمی ایلام در گفتگو با افق میهنگفت: در چند ماه گذشته اتفاقات خوبی در پتروشیمی ایلام افتاده است. در واحد الفین برای تهیه +C3 با پتروشیمی گچساران قرارداد بسته ایم. بر اساس این قرارداد ۶۰ هزار تن خوراک از پتروشیمی گچساران دریافت خواهیم کرد. برش C3+ در واقع یک محصول جانبی است که اگر مدیریت نشود، منجر به شعله ور شدن، مشکلات زیست محیطی و هدر رفتن سرمایه می شود. این اقدام در واقع ۱۷ میلیون دلار سود پتروشیمی ایلام را به همراه دارد. از سوی دیگر این قرارداد بخشی از کمبود مواد غذایی در ارغوان گستر ایلام را برطرف می کند.

وی تصریح کرد: اقدام دیگری که در یکی دو ماه اخیر انجام شد در پتروشیمی گچساران انجام شد و آن انعقاد قرارداد تامین ۱۰۰ هزار تن اتیلن در سال بود تا بتوانیم با اتیلن تهیه کنیم این اقدامات در سه ماهه نخست امسال ۱۸ درصد افزایش تولید در پتروشیمی ایلام را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم. در تیرماه، ۱۰۵ درصد عملکرد برنامه ریزی در کارخانه HDP به دست آوردیم و رکورد تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام و کارخانه HDP را به ثبت رساندیم.

جعفری فر گفت: در خصوص تامین خوراک از وزارت نفت تعهد مثبتی دریافت کرده ایم که وزارت نفت در حال پیگیری است. با توسعه میدان گازی و چاه های تنگبیجار، کمبود مواد اولیه پتروشیمی ایلام برطرف و ظرفیت تولید افزایش می یابد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام گفت: همواره از حمایت هلدینگ خلیج فارس و پترول برخوردار بوده ایم. یکی از مشکلات پتروشیمی ایلام بحث نرخ ارز و بدهی این شرکت به هلدینگ خلیج فارس است. بنابراین یکی از مهم ترین کارها تجمیع هلدینگ ها، بهینه سازی این موضوع و مدیریت هلدینگ ها به گونه ای است که با توجه به بدهی هایی که به هلدینگ داریم زیان ناشی از نرخ ارز را ثبت نکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا