اخبار بورس

انعقاد نخستین قرارداد درون‌گروهی با هدف احداث نیروگاه سیکل ترکیبی

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری غدیر اعلام کرد:

اولین قرارداد بین شرکتی گروه سرمایه گذاری غدیر بین هلدینگ برق و انرژی غدیر و مجتمع فولاد نی ریز برای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زیموور ساری منعقد شد.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیلمهدی تارادی، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری غدیر با بیان اینکه کشور در حال حاضر با مشکل جدی عدم تعادل انرژی مواجه است، اظهار داشت: در صدد خودکفایی در تامین انرژی صنایع غدیر هستیم تا با تعطیلی مواجه نشویم. اوج مصرف و از چرخه تولید بسیاری از صنایع ما حذف نشویم.

وی تصریح کرد: در این زمینه اولین قرارداد ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زیموور ساری در داخل گروه غدیر منعقد شد و زمانی که نوبت به اجرا می رسد شاهد تولید انرژی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این نیروگاه با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات و در دو بلوک گازی و بخاری ساخته می شود، گفت: هزینه ساخت این نیروگاه ۶۰ میلیون یورو است و بیشتر این وام از طریق فاینانس و تامین خواهد شد. .» ۳ سال دیگر به بهره برداری می رسد. دریافت شد؛ علاوه بر این، این قرارداد یک نوع قرارداد BOT است.

طراری تاکید کرد: با احداث این نیروگاه بخش بزرگی از عدم تعادل انرژی در غدیر متعادل می شود و شرکت فولاد نی ریز در بخش صنعتی به خودکفایی می رسد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا