فناوری

انقلابی در خلبانی: کلاه ایمنی ۴۰۰ هزار دلاری که زاویه دید ۳۶۰ درجه فراهم می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: F-35 Lightning II لاکهید مارتین گران ترین هواپیمای جنگنده نظامی تولید شده تا کنون است و قیمت هر هواپیما ۱۰۹ میلیون دلار است. اکنون کلاه ایمنی برای پرواز با F-35 ساخته شده است که قابلیت های چشمگیری را ارائه می دهد.

از نظر فناوری، F-35 Lightning 2 پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده ای است که تا به حال تولید شده است و از فناوری رادارگریز پشتیبانی می کند و به سرعت بیش از ۱.۶ ماخ (۱۹۷۵ کیلومتر در ساعت) می رسد. همچنین می تواند بیش از ۹ تن محموله پنهان را حمل کند.

Collins Aerospac برای این جنگنده نظامی کلاه ایمنی به نام Genesis III یا Gen 3 HMDS ساخته است که ساخت آن نزدیک به یک دهه طول کشیده و هر کدام ۴۰۰۰۰۰ دلار قیمت دارد. این کلاه به عنوان نمایشگر اصلی خلبان و همچنین سیستم کنترل سلاح عمل می کند.

F-35 Lightning II دارای ۶ دوربین است که در نمای بیرونی خود به تمام جهات نگاه می کنند و جنسیس III ترکیبی از همه این دوربین ها را به نمایش می گذارد. در واقع این کلاه یک دید کامل ۳۶۰ درجه را در اختیار خلبان قرار می دهد.

علاوه بر این، کلاه به طور مداوم اطلاعات پرواز و داده های حسگر را در اختیار خلبان قرار می دهد. خلبانان همچنین می توانند واحدهای هوایی و زمینی “دوست” یا دشمن را فقط با نگاه کردن به آنها از طریق سیستم هدف گیری Genesis 3 HMDS علامت گذاری و ردیابی کنند.

در نهایت، کلاه ایمنی HMDS Gen 3 دارای قابلیت دید در شب داخلی با میدان دید ۳۰ در ۴۰ درجه است. با این حال، دیگر نیازی به استفاده از عینک دید در شب جداگانه ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا