ورزشی

انقلاب در فوتبال؛ تشخیص آفساید با آیفون

لیگ برتر انگلیس (لیگ برتر) قراردادی با شرکتی به نام Genius Sports منعقد کرده است که بر اساس آن از ده ها آیفون با مدل های یادگیری ماشینی برای تشخیص خطاهای آفساید در زمین فوتبال استفاده می شود.

Genius Sports در مصاحبه ای به The Verge می گوید که فناوری تشخیص آفساید آن “فناوری آفساید نیمه کمکی” (SAOT) نام دارد. فناوری SAOT می تواند رندرهای سه بعدی دقیقی از هر بازیکن ایجاد کند و به داوران کمک کند تا دقیقاً محل خط آفساید و نحوه قرارگیری همه بازیکنان نسبت به آن را تعیین کنند.

استفاده از آیفون برای تشخیص خطاهای آفساید

انجام این کار به دوربین‌های ۴K زیادی نیاز دارد که استقرار آن‌ها می‌تواند گران باشد، به همین دلیل است که Genius Sports توضیح می‌دهد که برای کاهش هزینه‌های فناوری خود به آیفون‌ها روی آورده است. همچنین در زمینه هایی مانند توسعه نرم افزار، کارمندان شرکت تا حد زیادی با آنها آشنایی دارند.

هدف از این پروژه استفاده از ۲۴ تا ۲۸ آیفون (بیشتر آیفون ۱۵ پرو) برای پوشش یکسان زمین و لبه آن است. با این رویکرد، فناوری تشخیص آفساید Genius Sports “بین ۷۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰” نقطه داده خواهد داشت که با آن نوعی شبکه مجازی سه بعدی برای هر بازیکن تولید می شود. با وجود این مقدار از نقاط داده، بسیاری از مشکلات مربوط به سیستم های قبلی مانند تداخل نور را نیز برطرف می کند.

علاوه بر این، آیفون‌ها می‌توانند با نرخ فریم بسیار بالا عکاسی کنند، و Genius قصد دارد با سرعت ۱۰۰ فریم در ثانیه عکاسی کند، اما ۲۰۰ فریم در ثانیه را نیز آزمایش کرده است.

به گفته وایرد، این شرکت سیستم خود را در «چند فصل» برای مسابقات فوتبال آموزش داده است تا بتواند تمام مشکلات و چالش های مرتبط با آن را حل کند.

در مسابقات فوتبال، خطاهای آفساید زیادی وجود دارد، حتی با سیستم های کمک داور ویدیویی (VAR) که از دوربین ها و سیستم های یادگیری ماشینی استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا