فناوری

انهدام ۲۴ باند و کشف بیش از ۳ تن موادمخدر طی ۴۸ ساعت

سردار ایرج کاکاوند با اشاره به جزئیات اجرای فاز سوم طرح «آرامش در شهر» گفت: اجرای فاز سوم طرح «آرامش در شهر» با هماهنگی مراجع قضایی انجام می شود و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. به مدت دو روز در ۷ آذرماه توسط تمامی استعدادها و ظرفیت های سازمان های داخلی و خارجی در سراسر کشور اجرا شد.

وی به ضرورت پاکسازی چهره شهرها اشاره کرد لوث معتادان و خرده فروشان مواد مخدر وی افزود: ماموریت اولویت پلیس در سراسر کشور پاکسازی مناطق آلوده جهت توزیع و مصرف است مواد مخدر یکی از دغدغه های اصلی مردم بوده و همواره مورد تاکید فرمانده انتظامی کشور بوده است. ترویج میزان رضایتمندی شهروندان به عنوان سرمایه اجتماعی پلیس، برخورد قاطع و همه جانبه با خرده فروشان مواد مخدر و پاکسازی مناطق آلوده در سراسر کشور از معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

دعوای رئیس پلیس مواد مخدر لطفا وی با اشاره به نتایج اجرای موفقیت آمیز مرحله سوم طرح صلح در این شهرستان خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این طرح در مدت ۴۸ ساعت با تلاش و پیگیری همکاران در واحدهای تخصصی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور در کشور و همچنین همکاری سایر واحدهای پلیس، بیش از ۱۰۱۸۰۰ معتاد متجاهر و ۳۸۰۰ خرده فروش مواد مخدر این افراد در معابر عمومی و معابر آلوده شهرها جمع آوری و دستگیر شدند و در این طرح بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مختلف مواد مخدر دستگیر شدند. مواد مخدر کشف، ۲۴ باند منهدم و ۴۵ درب منازل و پاتوق ها با پلاک قرمز پلمپ شد.

وی در خصوص شناسایی و رصد نقاط آلوده شهرها توسط پلیس قبل از اجرای طرح های پاکسازی، گفت: برخلاف اقدامات فرمانده انتظامی کشور مبنی بر راه اندازی کمپ، تشدید برخورد با خرده فروشان است. مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر از اسفندماه سال گذشته شاهد وضعیت مطلوبی در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان بوده است. مواد مخدر ما در سطح شهرها هستیم. با اشراف اطلاعاتی، مناطق آلوده تحت نظر و تحت پوشش پلیس قرار دارند و با فروشندگان مواد مخدر در مناطق آلوده به ویژه اطراف مراکز آموزشی برخورد قاطع می شود.

سردار کاکاوند با اشاره به اینکه مبارزه با اعتیاد نیازمند عزم عمومی و مشارکت اجتماعی شهروندان است، تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم مانند گذشته با پلیس همکاری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا