ورزشی

انگار یک ایرانی در ایران برای تیم ایران سوت می‌زد!

کم تجربه بودن و سوابق نه چندان واضح علی از یک سو و عربی زبانش از سوی دیگر این ذهنیت را ایجاد کرده بود که شاید این چهره نتواند قضاوت نیمه نهایی را از عهده بگیرد و این موضوع به پایان برسد. به ضرر ایران. حتی امیرقلانوی سرمربی تیم ملی کشورمان در نشست خبری پیش از بازی تلویحا به چنین انتخابی اعتراض کرد. اما آنچه در زمین رخ داد کاملاً متفاوت بود. شاید امروز بتوان گفت تصمیمات احمدعلی به گونه ای بود که انگار یک داور ایرانی در ایران برای تیم ایران سوت می زند!

این روزنامه افزود: نقطه عطف قضاوت داور کویتی در این دیدار مربوط به پنالتی عجیبی است که او در ابتدای نیمه دوم به سود ایران اعلام کرد. در شرایطی که مدافع قطری به طور غیرارادی دستش را مقابل صورتش روی ضربه بازیکن ایران از فاصله بسیار نزدیک گرفت، داور برخورد با دست را پنالتی تشخیص داد و به ایران کمک کرد تا گل تساوی را به ثمر برساند و روی یک ضربه ارزشمند و با ارزش به ثمر برساند. زمان مهم

این صحنه آنقدر پنالتی نبود که علیرضا فغانی بعد از پایان مسابقه به وضوح به اشتباه داور کویتی اشاره کند. علاوه بر او سایر کارشناسان داوری از جمله حسین عسگری، محمدرضا ابوالفضلی، ابراهیم میرزابیگی، بابک ظهربار، مهدی عالیقدر و… نیز تصمیم احمد آل علی را اشتباه دانستند. حال فرض کنید همان پنالتی به اشتباه به نفع قطر اعلام شده باشد. چه می کردیم در نهایت داور بازی در نیمه دوم حدود ۱۶ دقیقه وقت تلف شده گرفت اما ایران به گل سوم نرسید. شاید امروز از نظر اخلاقی لازم باشد عده ای بابت تعصباتشان در مورد این داور عذرخواهی کنند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا