فناوری

“انگشت ماشه‌ای” عارضه خطرناک بازی‌های کلیکی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

تسنیم: یک متخصص ارگونومی با بیان اینکه انجام بازی های رمزنگاری شده دو عارضه سندرم تونل کارپال و انگشت ماشه ای ایجاد می کند، گفت: وی گفت: این بازی ها باعث آسیب به اعصاب و انگشتان می شود.

اخیرا بازی تلگرامی معروف به Nat Coin و Hamster Kombat در بین مردم بسیار محبوب شده است. در این بازی کاربران با انجام فعالیت های ساده مانند کلیک بر روی سکه در ربات تلگرام ارز مجازی کسب می کنند.

در همین راستا پیام خانلری؛ این کارشناس ارگونومی نسبت به عواقب انجام این بازی های اینترنتی هشدار داد و بیان کرد: مدتی است که استفاده از بازی های کلیکی یا به اصطلاح تپ بازی رایج شده است. در این بازی ها برای کسب امتیاز و گرفتن سکه، باید روی صفحه کلیک کنید و روی تغییر ضربه بزنید. این کار مداوم می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد.

وی افزود: اساساً این فعالیت کار تکراری محسوب می شود و طبق بررسی های مختلف، انجام کارهای تکراری عامل خطر ابتلا به اختلالات اسکلتی- عضلانی است و از آنجایی که این فعالیت با دست انجام می شود، بیشترین آسیب به دست ها و انگشتان دست وارد می شود. البته گردن به دلیل خم شدن به جلو و چشم ها به دلیل خیره شدن طولانی مدت نیز در معرض آسیب هستند.

خانلری با بیان اینکه سندرم تونل کارپال (CTS) و انگشت ماشه ای یا «انگشت ماشه ای» دو آسیبی هستند که ممکن است در اثر این عمل در مدت زمان طولانی و مکرر ایجاد شوند، تصریح کرد: انگشت ماشه ای آسیبی است که یک یا چند تاندون دست را درگیر می کند. تاثیر می گذارد و خم شدن انگشت آسیب دیده را دشوار می کند. همچنین، اگر تاندون یا تونلی که تاندون از آن عبور می کند (به نام غلاف تاندون) متورم و ملتهب شود، ممکن است تاندون در غلاف تاندون گیر کند و حرکت انگشت آسیب دیده را دشوار کند.

این متخصص ارگونومی گفت: انگشت ماشه ای می تواند شست و هر انگشتی را تحت تاثیر قرار دهد. یک یا چند انگشت ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته و باعث ایجاد مشکل در هر دو دست شود. سندرم تونل کارپال نیز عارضه ای است که در آن به عصب مچ دست که از کانال مچ می گذرد به دلیل التهاب ناشی از حرکات مکرر انگشتان و دست ها فشار وارد می شود. این سندرم باعث گزگز، بی حسی و درد در دست ها و انگشتان می شود.

وی با بیان اینکه این بازی ها علاوه بر این اثرات جسمانی ممکن است بر سلامت روان افراد نیز تاثیرات منفی داشته باشد، تصریح کرد: همچنین انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا