اقتصاد جهان

انگلیس تعرفه خودروهای برقی چین را افزایش نمی دهد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از فایننشال تایمز، جاناتان رینولدز، وزیر جدید بازرگانی بریتانیا در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور قصد پیروی از اتحادیه اروپا و اعمال تعرفه های سختگیرانه بر واردات خودروهای برقی از چین را ندارد.

در نشست وزرای تجارت G7 در ایتالیا، رینولدز گفت که با همتایان اروپایی خود درباره تصمیم اتحادیه اروپا برای افزایش تعرفه‌ها بر واردات خودروهای برقی چینی برای مقابله با آنچه که آنها می‌گویند «یارانه‌های دولتی ناعادلانه» صحبت کرده است.

اما وزیر بریتانیا به همکاران خود اشاره کرد که در حالی که نگران این موضوع است، هیچ برنامه فوری برای آغاز تحقیقات رسمی در مورد واردات خودروهای الکتریکی چینی ندارد.

رینولدز گفت: «من هیچ چیزی را رد نمی‌کنم، اما اگر صنعتی دارید که بسیار صادرات محور است، تصمیمی که می‌گیرید برای آن بخش درست است.

آگاهان دولت بریتانیا تأکید می‌کنند که بخش خودروسازی این کشور رسماً از آژانس راه‌حل‌های بازرگانی درخواست نکرده است که تحقیقاتی در مورد واردات خودروهای الکتریکی چینی آغاز کند. اقدامی ضروری برای شروع تحقیقات توسط دولت بریتانیا.

یکی از این افراد گفت: وزیر به صراحت گفته است که اقدامات لازم را برای حفاظت از صنعت خودروی بریتانیا انجام خواهد داد.

مقامات افزودند، اما رینولدز هنوز در مرحله صدور دستوری برای آغاز تحقیقات نیست.

در مجموع، بریتانیا در سال ۲۰۲۳ حدود ۷۰۰۰۰۰ خودرو از جمله مدل‌های نیسان، جگوار، لندرور و مینی صادر کرد.

طبق گزارش انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور (SMMT)، تنها ۷ درصد از این محصولات به چین صادر شده است، در حالی که ۶۰ درصد به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر شده است.

این آمار نشان می دهد که بریتانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان کمتر در معرض تلافی چین قرار خواهد گرفت.

با این حال، بازار خودروهای الکتریکی داخلی بریتانیا تحت سلطه برندهای چینی از جمله تسلا، بی‌ام‌و و ام‌جی است که متعلق به شرکت چینی SAIC Motors است.

اتحادیه اروپا اخیرا تایید کرده است که تعرفه واردات خودروهای الکتریکی از چین، از جمله برندهای غربی ساخت چین مانند تسلا و حتی برخی برندهای اروپایی را تا ۳۷.۶ درصد افزایش خواهد داد.

این تصمیم به دنبال تحقیقات اتحادیه اروپا است که نشان می دهد سازندگان خودروهای برقی در چین از یارانه های “ناعادلانه” دولت چین سود می برند.

بر اساس این گزارش، تعرفه های جدید بین ۱۷.۴ تا ۳۷.۶ درصد بوده و از ۵ جولای اجرایی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا