فرهنگ و هنر

انیمیشن «گروه فریاد» به تلویزیون رسید :: افق میهن

یوسف بچاری تهیه کننده مجموعه انیمیشن «گروه جیغ» درباره روند تولید، بازخورد قسمت های پخش شده و لزوم تولید آثار برای خردسالان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش افق میهن به نقل از مهریوسف بچاری، تهیه کننده مجموعه انیمیشن «گروه جیغ» محصول مرکز انیمیشن سوره درباره ساخت این اثر گفت: حدود سال ۱۴۰۰ بود که ایده این انیمیشن شکل گرفت و آن تولید از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ به طول انجامید و با توجه به علاقه ای که به حوزه آموزش و پرورش و کودکان داشتم این پروژه را به مرکز انیمیشن سوره دادم و با همکاری این مرکز کار را به تولید و پخش رساندیم.

وی ادامه داد: ساخت انیمیشن با چنین مدلی در تمام دنیا شناخته شده است. در زمینه کودکان، این الگوی انجام یک فعالیت گروهی با هم بسیار رایج است. از نمونه هایی مثل «فوتبالیست ها» تا کارهایی از این دست. این بستر انجمن بسیار خوبی برای آموزش است و از آنجایی که قدرت شناسایی کودکان خردسال قوی است، می توانند با شخصیت های مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند و از این طریق نکات آموزشی، فرهنگی و آموزشی را بیاموزند.

تهیه کننده مجموعه انیمیشن «گروه جیغ» در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: نگاه ما در این مجموعه این بود که بتوانیم از طریق این اثر عناصر مورد نظر از جمله اهمیت معلم، احترام به بزرگترها، محله را در یک مجموعه ارائه کنیم. محیط محلی ، دوستی و … در فرهنگ خودمان که در کارهای فرهنگی مغفول مانده است.

بچاری درباره تعداد قسمت ها و مدت زمان هر قسمت توضیح داد: این سریال در ۳۲ قسمت تولید شد که تعداد قسمت های آن متناسب با فضای موجود در تلویزیون است. در مورد مدت زمان هر قسمت باید بگویم که برای هر قسمت از مجموعه انیمیشن «گروه جیغ» ۱۰ دقیقه در نظر گرفته ایم که مطابق با آستانه تحمل و خستگی مخاطب هدفمان است. زیرا این گروه سنی بسیار پر جنب و جوش و تا حدودی بی حوصله هستند و این زمان ۱۰ دقیقه ای برای هر قسمت زمان مناسبی است.

این تهیه کننده درباره لزوم تولید آثار برای این گروه سنی اظهار داشت: ضرورت و اهمیت تولید این گونه آثار برای گروه سنی نونهالان و کودکان مانند نیاز به سیستم درمانی یا حمل و نقل بسیار بدیهی و مهم است. به هر حال این عزیزان نسل های آینده ما هستند و تمام دنیا به آنها سپرده شده است. تهیه محصولات برای آنها که آینده سازان ما هستند بسیار ضروری و حیاتی است تا با مفاهیم، ​​ارزش ها و هر آنچه لازم است آشنا شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: واقعیت این است که در سال های اخیر و با تلاش مراکزی مانند مرکز پویانمایی سوره در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته ایم و در دنیا از نظر چیزی کم نداریم. از جنبه های فنی یکی از ویژگی های این مجموعه انیمیشن «گروه جیغ» که به همت مرکز انیمیشن سوره تولید شده، حضور انیماتورهای ما در شهرهای مختلف کشور است و این نکته جالب و قابل توجهی است. همانطور که گفتم در حوزه انیمیشن در دوران خوبی به سر می بریم و در حال حاضر مسائلی مانند تامین مالی اهمیت دارد. سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه های دولتی یا خصوصی باید پای کار بیایند و حمایت کنند وگرنه از نظر نیروی انسانی در سطح بین المللی هستیم.

بچاری درباره بازخوردهایی که از قسمت های پخش شده این انیمیشن دریافت کرده است، گفت: انیمیشن «گروه جیغ» از ۳۱ شهریور و همزمان با میلاد پیامبر (ص) و آغاز سال تحصیلی از شبکه نهال پخش شد و در این ایام با بازخوردهای خوبی مواجه شدیم. در این مجموعه انیمیشن سعی کردیم تنوع در چهره، پوست، عادات و رفتارها و … داشته باشیم تا مخاطبان زیادی بتوانند به نوعی با آن همذات پنداری کنند و با آن ارتباط برقرار کنند. ما با توان مالی محدود و تیمی جمع و جور اما همدل این کار را انجام دادیم و الحمدلله تاکنون نتیجه خوبی حاصل شده است.

تهیه کننده سریال پویانمایی «گروه جیغ» در پایان گفت: صحبت هایی برای فصل آینده این مجموعه انیمیشنی در حال انجام است و پس از بازخوردهای بیشتر، با آسیب شناسی فصل اول، می توان به سراغ ساخت سریال رفت. فصل دوم این سریال

مجموعه انیمیشن «گروه فریاد» محصول مرکز انیمیشن سوره است که در ۳۲ قسمت ۱۰ دقیقه ای و از ۳۱ تولید شده است. شهریور هر روز از ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه نهال پخش می شود.

این سریال به تهیه کنندگی یوسف بچاری داستان آقای فریاد معلم ورزش مدرسه و شاگردانش برای حل مشکلات شهر و محله است.

در خلاصه داستان این مجموعه انیمیشنی آمده است، چهار شخصیت به نام های جاوا، دارا، مانا و پروا در یک محله زندگی می کنند و هر کدام ویژگی ها و توانایی های خاص خود را دارند. با ورود آقای فریاد، معلم جدید ورزش به مدرسه، گروهی تشکیل می شود تا با کمک یکدیگر مشکلات محله را حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا