بانک و بیمه

اهداف بانک مرکزی در کنترل رشد نقدینگی محقق شده است

به گزارش ایران تحلیل، مصطفی قمری وفا در فضای مجازی نوشت: جدا از روش غلط و گمراه کننده رئیس سابق بانک مرکزی در تحلیل اعداد کل پولی (فقط مقایسه سطوح متغیرهای سهام و نادیده گرفتن تغییرات رشد آنها) . روند رشد نقدینگی طی دو سال گذشته حاکی از ثبات مدیریت نقدینگی است و حرکت این متغیر کاملا بر اساس مسیری است که بانک مرکزی در نظر گرفته است.

مراجعه به ارقام رشد نقدینگی طی سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ و مقایسه آن با ارقام رشد نقدینگی طی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ می تواند معیار مناسبی برای ارزیابی مدیریت ترازهای پولی در دوره مدیریت آقای همتی در بانک مرکزی باشد. دوره جاری

بی شک روند صعودی رشد نقدینگی و ثبت اعداد بی سابقه این متغیر در پایان سال ۱۳۹۸ و در نیمه اول سال ۱۳۹۳ موضوع بسیار نگران کننده ای بود که تداوم آن می تواند اقتصاد کشور را با مشکلات و مخاطرات مختلفی مواجه کند. در عین حال، افزایش ابهامات در تصمیمات خرد فعالان اقتصادی کشور منجر به اثرات مخربی بر متغیرهای کلان شد.

اکنون که حدود دو سال از آن لحظه نگران کننده می گذرد، متغیرهای پولی کشور در وضعیت نسبتاً ثابتی قرار دارند و آمارها نشان می دهد که اهداف بانک مرکزی برای کنترل رشد نقدینگی و باقی ماندن در محدوده تعیین شده در حال تحقق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا