بانک و بیمه

اهمال برخی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج| ۲۷۰ هزار نفر در صف هستند

سینا کلهر معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: تمام موفقیت‌هایی که در دولت سیزدهم برای کوتاه کردن صف متقاضیان وام ازدواج به دست آوردیم در هفته‌های اخیر کم‌رنگ شده است و تعداد افرادی که در صف ایستاده‌اند. بالاترین زمان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شعب بانک ها مشتریان را به اشتباه انداخته و پاسخ درستی به آنها نداده اند، تصریح کرد: با مراجع نظارتی در دولت، مجلس و قوه قضائیه مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی مربوطه مکاتبه کرده ایم.

کلهر دلیل این سهل انگاری را انتخابات ریاست جمهوری و تغییرات دولت دانست که بانک ها را به این باور رساند که وام ازدواج در اولویت دولت آینده نخواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور منتخب در بیانات خود نشان دهد که حل مشکلات جوانان یکی از اولویت های خود است.

صف وام ازدواج به ۷۰ هزار نفر کاهش یابد

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: اکنون ۲۷۰ هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج هستند در حالی که منطقا باید ۷۰ هزار نفر در نوبت باشند.

کلهر با بیان اینکه مدت پرداخت وام که حداکثر یک ماه بود اکنون به سه ماه افزایش یافته است، گفت: بحث ضمانت نامه وام و کل مبلغ وام به قبل از سال ۱۴۰۰ برگشته است.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور شهید شخصاً به مسائل جوانان رسیدگی کرده است، گفت: به نظر می رسد سیستم بانکی احساس می کند که این در اولویت نیست.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: این نماینده مجلس به اقدامات قانونی خود برای بهبود پرداخت وام ازدواج ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا