بانک و بیمه

اهمیت ادغام ۵ بانک نظامی| بانک سپه با روحیه جهادی و پیگیری اولویت‌های ملی با دولت همکاری کرد

بازار؛ گروه بانک و بیمه: سید احسان خاندوزی طی سخنانی در مجمع عمومی فوق العاده بانک سپه اظهار داشت: عملکرد هیات مدیره و کارکنان بانک سپه در سراسر کشور در اتخاذ بزرگترین پروژه یکپارچه سازی شبکه بانکی کشور با حداقل عوارض و آسیب بین سال های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰. ضمناً تصویب صورتهای مالی تلفیقی با ابعاد جدید بانک قابل تقدیر است.

پروژه ادغام پنج بانک نظامی در بانک سپه یکی از پروژه هایی بود که در روز اول بسیار پرمخاطره و نگران کننده به نظر می رسید و به همین دلیل باید سیاست گذاران کشور را متوجه اهمیت این اتفاق خارق العاده کرد.

وی با بیان اینکه پروژه ادغام پنج بانک نظامی در بانک سپه از جمله طرح هایی بود که در روز اول بسیار پرخطر و نگران کننده به نظر می رسید، تصریح کرد: باید توجه سیاست گذاران کشور به اهمیت این اتفاق خارق العاده باشد.

وزیر اقتصاد یادآور شد: البته برخی عوارض این ادغام بزرگ همچنان در بخش‌های مختلف قابل مشاهده است، اما در مجموع نحوه رسیدگی به این اتفاق بسیار مدبرانه و با کمترین هزینه بود که واقعا جای تقدیر دارد.

خاندوزی همچنین با قدردانی از دستاوردهای بانک سپه در حوزه فناوری و امنیت اطلاعات، تصریح کرد: علاوه بر این، بانک سپه در اجرای برخی از پروژه های بزرگ از جمله بهبود یارانه آرد کمک زیادی به دولت کرده است و سایر بانک ها در این زمینه مسئولیتی بر عهده نگرفتند، بانک سپه در این زمینه مسئولیتی را بر عهده نگرفت. با روحیه جهادی و پیگیری اولویت های ملی با دولت همکاری کرد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت سرمایه فعلی بانک سپه، از سازمان مدیریت خواست در کار سرعت بخشیده شود تا تعداد مصوب سال جاری در سریع ترین زمان ممکن ثبت و به مراجع رسمی برسد و بدین ترتیب سرمایه افزایش یابد. بانک سپه تبدیل به یک بانک متعادل می شود.

این گزارش نشان می دهد وزیر اقتصاد در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به هیات مدیره بانک سپه تاکید کرد که باید تلاش خود را برای احیای دارایی های غیرمولد و املاک مازاد این بانک ادامه دهند.

با توجه به سوابق، انتظار ویژه ما از بانک سپه این است که با جدیت بیشتری نسبت به تولید دارایی‌ها و دارایی‌های مازاد برخورد کنیم تا به سمت حوزه‌هایی برویم که بتوان در سرمایه‌گذاری‌های جدید نقش‌آفرینی کرد.

خاندوزی با بیان اینکه جدیت در تولید دارایی های مازاد موجب تقویت بنیان بانک سپه می شود، افزود: با توجه به سابقه، انتظار ویژه ما این است که بانک سپه در تولید دارایی ها و دارایی های مازاد برای ورود به عرصه جدیت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد. وجود دارند.» که می توانید در سرمایه گذاری های جدید نقش داشته باشید.

وی تصریح کرد: همه اعضای هیات مدیره و زیرمجموعه بانک باید این موضوع را به عنوان دستور رسمی دولت پیگیری کنند و تعلل یا بهانه‌جویی در این راستا قابل قبول نیست.

خاندوزی گفت: امیدواریم کارنامه شما در این مسیر بار دیگر باعث سربلندی ما در دولت شود و بتوانیم شما را به عنوان الگو در این عرصه معرفی کنیم.

وزیر اقتصاد همچنین به موضوع ارائه خدمات ارزی و سهم بانک سپه در شعب ارزی و خارجی اشاره کرد. در قبال آن مسئولیت پذیر باشید، قطعاً در این زمینه خواهید توانست عملکرد بسیار بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا