اخبار اقتصاد ایران

اهمیت وجود یک راهبرد عملیاتی و هدفمند برای استفاده بهینه از دوران پساریل

شورای لجستیک منطقه آزاد انزلی به ریاست محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان و با حضور ناظر گمرک، مدیرکل راه آهن استان و مدیرعامل برگزار شد. کشتیرانی دریای خزر در این منطقه برگزار شد.

ایران تحلیل، شورای تدارکات منطقه آزاد انزلی به ریاست محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان و با حضور ناظر گمرک و مدیر کل برگزار شد. راه آهن استان و مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در این منطقه برگزار شد.

در جلسه فوق الذکر که به منظور دستیابی به هم افزایی بین نهادی برای بهره برداری حداکثری از منافع ملی کشورمان پس از افتتاح رسمی اتصال خط ریلی رشت به مجتمع بندری کاسپین برگزار شد، مدیرعامل منطقه آزاد سازمان، انزلی با تاکید بر اهمیت داشتن استراتژی عملیاتی و هدفمند برای استفاده بهینه از دوران پساریل تصریح کرد: همکاری نهادهای استانی و کشوری نه تنها توانمندی های موجود استان را به فعلیت می رساند، بلکه فرصت های جدیدی را برای فعالیت اقتصادی در عرصه بین المللی فراهم می کند. سطح با محوریت استان گیلان برای کشورمان.

محمد سجاد سیاهکارزاده با ارائه تحلیلی از روند رو به رشد روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر و به ویژه اتحادیه اقتصادی اوراسیا؛ وی آغاز فعالیت خطوط ریلی را حلقه مفقوده و مکمل زیرساخت های حمل و نقل کشورمان از نظر ترانزیت و دیپلماسی اقتصادی کشورمان ارزیابی کرد و گفت: بی شک با اتصال ریلی مجتمع بندری خزر، دریای شمال به هم متصل می شود. به دریاهای جنوب کشور و این مسیر ارتباطی دو دریا محسوب می شود و در عین حال مهمترین زیرساخت برای فعال سازی کریدور شمال – جنوب نیز تکمیل شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به ظرفیت‌های کریدوری و ترانزیتی کشورمان با محوریت این منطقه و استان گیلان، افزود: یکی از مزیت‌های این طرح ملی، اجرای طرح ملی است. زمینه سازی و ایجاد فرصت برای گسترش روابط اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر و اتحادیه اقتصادی. اوراسیا در کنار کشورهای جنوبی خلیج فارس و دریای عمان است که نقشی متمایز در توانمندی‌های دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

بنابراین گزارش در این جلسه صادق برزگر ناظر گمرکات استان؛ کامبیز جهانبانی، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر؛ غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲; نقطه نظرات خود را در حوزه های تخصصی گمرک، حمل و نقل دریایی و ریلی بیان کردند و اقدامات اجرایی و عملیاتی کوتاه و بلندمدت و الزامات کلیدی را برای حداکثر رساندن مزایای حمل و نقل ترکیبی با تاکید بر ریلی و لزوم تداوم این جلسات بررسی کردند. با مشارکت بخش خصوصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا