محیط زیست

اوج فعالیت سامانه بارشی و وزش باد در اصفهان است/ احتمال وقوع سیلاب محلی

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل در خصوص پیش بینی وضعیت هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که هوای امروز نسبتاً ناپایدار در استان است که می تواند باعث افزایش ابر و گاهی وزش باد شود.

وی افزود: بر این اساس طی روزهای سه شنبه به ویژه چهارشنبه هفته جاری شرایط افزایش ناپایداری جوی در اکثر مناطق به صورت افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید تا شدید و بارش باران سیل آسا پیش بینی می شود.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در این مدت ناپایداری ها در نیمه شمالی استان شدید خواهد بود و با توجه به ویژگی های فصل بهار، شرایط تشدید ناپایداری و تشکیل وقوع سیلاب محلی نیز پیش بینی می شود.

وی درباره اخطار نارنجی رنگ با تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری های محلی از ظهر چهارشنبه تا پایان ساعت دوم گفت. خرداد وی در استان تصریح کرد: فعالیت این سامانه همراه با ناپایداری های محلی، رگبار باران و رعد و برق، تگرگ، مه، رعد و برق و وزش باد شدید تا شدید نیمه شمالی استان اصفهان را فرا می گیرد.

حاجی بابایی گفت: تشدید ناپایداری ها به ویژه در ارتفاعات آران و بیدگل، اردستان، خوانسار، کاشان، گلپایگان، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نطنز، با درود و نایین اتفاق خواهد افتاد.

وی مربوط به اختلال در سفر، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، آب گرفتگی جاده ها، آب روان، طغیان مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی، رعد و برق، تگرگ، آسیب به سازه های موقت از قبیل بنر، داربست و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و مناطق کوهستانی، احتمال ریزش سنگ و آسیب به محصولات باغی و زراعی به ویژه در کوهپایه ها هشدار داده است.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، ممنوعیت کمپینگ در حاشیه و بستر رودخانه ها، مسیل ها و فعالیت های کوهنوردی، لزوم خودداری از چرا تردد دام و عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبراه ها به ویژه در مناطق سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن های پرورش و استفاده از محلول های ضد تنش در باغ و گیاهان زراعی، احتیاط در تردد دامداران و به عشایر توصیه می شود هنگام صعود به ارتفاعات و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها از محصولات کشاورزی مراقبت کنند.

وی با اشاره به دو تا سه درجه دما در ۲۴ ساعت آینده در اکثر نقاط استان افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۳۰ درجه سانتیگراد و کمینه فردا صبح به ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید. .

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و چوپانان با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با دمای ۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا