فرهنگ و هنر

اوراق سلف موازی استاندارد، راه حلی مناسب برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی

کارشناس بازار سرمایه گفت:

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سفته های موازی استاندارد یکی از مناسب ترین راه های تامین مالی برای تکمیل پروژه های عمرانی است.


ایران تحلیل –

فریبا شکریان، کارشناس بازار سرمایه در خصوص عرضه اوراق سلف موازی استاندارد در بورس انرژی، اظهار داشت: قراردادهای سلف موازی استاندارد شکل تکامل یافته معاملات آتی عادی در بازار فیزیکی بورس کالا و انرژی است، قراردادهای سلف موازی ثانویه دارد. بازار و خریدار می تواند آن را قبل از سررسید قرارداد، به میزان پایه ای که خرید کرده است، به شخص ثالثی در بازار تحویل دهد.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، وی افزود: در قراردادهای آتی مقدار معینی از دارایی تحت عنوان دارایی پایه معامله می شود و طبق قرارداد، فروشندگان موظف هستند کالا را به خریدار تحویل دهند. در زمان مقرر

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازپرداخت اوراق موازی استاندارد نسبت به سایر اوراق در مدت زمان کوتاه تری صورت می گیرد به همین دلیل یکی از راه های مناسب تامین مالی برای تکمیل پروژه های عمرانی محسوب می شود.

قراردادهای آتی موازی استاندارد، ابزاری برای پوشش ریسک

شکریان گفت: قراردادهای موازی استاندارد علاوه بر تامین مالی تولیدکننده، خریدار و فروشنده را در برابر نوسانات قیمت حفظ می کند و قراردادهای موازی استاندارد از پرداخت مالیات بر درآمد معاف است.

مدیر تامین و پذیرش شرکت سرمایه گذاری ترنگ در پایان گفت: با توجه به کمبود انرژی در سال های آینده به دلیل سرمایه گذاری کم، با صدور سفته های موازی استاندارد، خریداران امکان دریافت فیزیکی حامل های انرژی مانند گاز.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا