بانک و بیمه

اوراق گام، ابزاری برای تامین مالی بهینه است

به گزارش افق میهن، براساس اعلام بانک مرکزی، گام-اوراق به عنوان یکی از ابزارهای تامین مالی زنجیره، اوراق الکترونیکی (غیرکاغذی) است که با نمایندگی و ضمانت بانک با سررسید یک تا دو منتشر می شود. دوازده ماهه و دارنده وی می تواند تا سررسید، انتقال در زنجیره تولید، تبدیل بخشی از اوراق به نقد و همچنین امکان پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی از جمله امور مالیاتی در چارچوب مصوبه نگهداری کند. هیأت محترم وزیران ۲۲ دی ۱۴۰۲.

همچنین در راستای تحقق شعار سال و با هدف بهینه سازی و تسهیل تامین سرمایه در گردش مورد نیاز بنگاه های اقتصادی و ارتقای سهم ابزارهای تامین مالی زنجیره تولید در تامین مالی اقتصاد علاوه بر گواهی اعتبار بهره وری (GAM) ) توسعه ابزارها و روش های تامین مالی زنجیره ای از جمله صرافی الکترونیکی، کارت اجتماعی همراه با اوراق پله و فاکتورینگ در دستور کار این بانک قرار دارد.

در همین زمینه و به منظور شناخت بهتر همکاران شبکه بانکی و فعالان اقتصادی کشور، محتوای آموزشی (چند رسانه ای) با موضوع «معرفی سفته ها و آخرین تغییرات دستورالعمل ها و آیین نامه های صدور آنها» ساخته شد. این بانک که از طریق سایت مرکز بانکداری در دسترس می باشد به آدرس (www.cbi.ir) در دسترس می باشد. بخش قوانین و مقررات، بخش تامین مالی زنجیره تولید – محتوای آموزشی – گواهی اعتبار تولید کننده (GAM) – فایل آموزشی اعتبار تولید کننده گواهی موجود (GAM) عمومی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا